Az Invitech InnoMax Díj célja, hogy komoly, érdemi támogatással segítse valóra váltani azokat az ötleteket, amelyek jobbá tehetik életünket, mindennapjainkat. Az idén már nyolcadik alkalommal kiírt pályázaton Business, valamint Nonprofit és civil kategóriában lehet indulni. A meghosszabbított nevezési határidő: 2017. november 24.
A nonprofit kategória pályáztatását idén is a Magyar Adományozói Fórum (MAF) partneri együttműködésével bonyolítja le az Invitech Solutions. „Ebben a kategóriában elsősorban egyesületek, alapítványok, szociális szövetkezetek pályázatát várjuk, de emellett fontos kiemelni, hogy a nonprofit kis- és középvállalkozások is pályázhatnak. Az elmúlt években úgy láttuk, hogy az egyesületek és az alapítványok voltak az aktívabb résztvevők” – összegezte Molnár Klára, a Magyar Adományozói Fórum igazgatója.
Minden támogatás nagyon fontos a civil szervezetek számára, hiszen kevés pályázati forrás áll a rendelkezésükre. Szervezetünk az üzleti világ és a civil szféra között tölt be egyfajta híd szerepet, és azt látjuk, hogy önmagában is egyedinek számít, hogyha egy vállalat országos pályázatot hirdet meg. Nem sok cég vállalkozik erre, amiben olyan tényezők is közrejátszhatnak, hogy nincs elég forrásuk, idejük, kapacitásuk az ilyen típusú támogatási formára. Éppen ezért is különlegesnek számít az Invitech Solutions kiírása, a másik egyedisége pedig az infokommunikációs témakör – fejtette ki Molnár Klára.
„A digitalizálódó világunkban, ahol olyan hívószavakkal találkozunk, mint a digitális gazdaság, az e-közigazgatás vagy akár az e-kereskedelem, nagyon fontos, hogy minden szektor, így a civil szféra is haladjon a korral. Természetesen ehhez komoly források és szakmai támogatás szükséges, hiszen jelentős a lemaradás. Ugyanakkor ebben a fejlődési folyamatban fontos lehetőségnek számít az InnoMax-pályázat is. Akár olyan szempontból is ösztönző lehet ez az innovációs kiírás, hogy a nonprofit szereplők találjanak olyan társadalmi innovátorokat, fejlesztőket, akik egy-egy társadalmi ügy vagy probléma mentén megvizsgálják, hogy miként lehetne beépíteni az infokommunikációs megoldásokat” – emelte ki az igazgatónő.
Molnár Klára arra is kitért, hogy a hazai támogatói szektort nézve továbbra is a vállalatok vannak az élen. Úgy véli, hogy az üzleti szféra hasonló súllyal fog szerepelni a jövőben is.
„Nemzetközi szinten az látható – és várhatóan ez a trend hazánkba is be fog gyűrűzni –, hogy a cégek egyfajta problémamegoldó szerepet vállalnak fel, és támogatásaik kiemelkedő fontosságúak a felelősségvállalás és a fenntarthatóság területén” – tette hozzá a szakértő.
Kiemelt kép: Thinkstock