Szerintük a problémát az okozza, hogy az egyéni vállalkozás kizárólag elektronikusan intézhető, de a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) úgy alakította ki a korábbi nyomtatványokat és a tavaly októbertől futó webes ügysegédet, hogy az egyéni vállalkozást ne lehessen meghatalmazott segítségével megalapítani.
Mindez a cégek esetében magától értetődő folyamat, amelyet az állam által előírt adminisztrációt ügyvédek vagy közjegyzők útján kell teljesíteni. Az egyéni vállalkozásnál elsősorban a tevékenységi körök és az adózási választások teszik bonyolulttá az indulást.
A leendő egyéni vállalkozók így rendre könyvelőkhöz, gazdasági ügyintézőkhöz fordulnak, akik azonban kénytelenek elkérni az ügyfélkapu belépési kódokat, ha ügyintézni szeretnének, miközben törvénybe ütközik, ha egy másik személy ügyfélkapuját használják.
Az MKOE szerint mindezt azért történik, mert a törvényben előírt meghatalmazási rendelkezést /Ket. 40/A. (2)/ a hivatal nem építette be a rendszerbe, annak ellenére, hogy az egyesület jelzései alapján ezt még tavaly áprilisban megígérték.
A most folyó egyeztetések során kiderült, hogy a KEKKH vezetése 2017 júniusáig nem kíván változtatni, addigra várható az a fejlesztés, amelyet legutóbb 2015 októberére ígértek. Valójában a központi hivatal az egyéni vállalkozás elektronikus ügyintézéséből „kiiktatta” a meghatalmazást – összegezte közleményében a Magyar Könyvelők Országos Egyesülete.