Üzleti tippek

Új táncrendet kellett megszokniuk a magyar vállalatoknak

FN24
FN24

2014. 07. 25. 11:22

Az Invitel operatív főigazgatója szerint tudomásul kell venni, hogy a kormányzatnak határozott elképzelései vannak, amihez a piaci szereplők kénytelenek alkalmazkodni. A telekommunikációs szektorban a 2010 óta dúló háborúnak – amelyben a kormány az Invitelre szürke eminenciásként támaszkodott – a Telekommal kötött békeszerződéssel lett vége – nyilatkozta Mártha Imre a Vs.hu-nak.

Korábban a témában:

„Akik a távközlési piacot jól ismerik, tudják, hogy 2010-13 között a kormányzat és a Magyar Telekom viszonya korántsem volt felhőtlen. Ez 2013-ra odáig fajult, hogy a piacról való kivonulás vagy valamiféle békeszerződés hozhatott csak megoldást. Én ezt a megállapodást az utóbbinak értékelem, mivel konkrétumot nem tartalmaz, csak általános vállalásokat.

Az Invitelnél más a helyzet: nekünk már az én ideérkezésem előtt is sokkal szorosabb kapcsolatunk volt az állami szereplőkkel, legyen az az MVM Net, a kormányzat vagy a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató (NISZ). Úgy is fogalmazhatnék, hogy a kormányzati infokommunikációs stratégia eddigi sikere jelentős részben az Invitelnek is köszönhető” – részletezte az operatív főigazgató.

A vállalatról felröppentek korábban olyan híresztelések, miszerint a tulajdonos Mid-Europa Partners megválna az Inviteltől, és a vevőre vonatkozó találgatások között több telekommunikációs nagyvállalat mellett az állam is szerepelt.

Az esetleges állami szerepvállalással kapcsolatban Mártha Imre megjegyezte: „Általánosságban elmondható, hogy az MVM egy komoly cég, és nagyon sokat növekedett az elmúlt években. Most, hogy az Antenna Hungáriát is megvette az állam, a NISZ és az MVM együtt jó piaci potenciállal és piaci lefedettséggel rendelkezik a stratégiai feladatok megvalósításához. De azt is látni kell: a magyar infokommunikációs stratégia megvalósítása nem lehet egyedül az MVM és a NISZ feladata. Nem véletlenül kötött a magyar állam stratégiai megállapodást a Magyar Telekommal és a Telenorral, és nem véletlenül dolgoznak velünk is – hiszen szó szerint ezer szálon függünk egymástól. Egy piaci szereplő ugyanis fizikailag és pénzügyileg is képtelen lenne egyedül elérni a 2018-ra kitűzött célokat, és minden háztartásba eljuttatni a szélessávú internetet.”

Egységes kormányzati ügyfélvonal – Európában is ritkaságnak számít

Az Invitel kormányzati és vállalati üzletága az egyik legdinamikusabban növekvő szegmens lett az elmúlt években. Például tavaly év végén építették ki a kormányzati kontaktcentert, amely egy több száz munkaállomásból álló, XXI. századi rendszer.

A 1818-as hívószámon bármelyik magyar állampolgár elintézheti a jogosítványát, útlevelét, adóügyeit. A központhoz a hardvereket és a szoftvereket is az info- és telekommunikációs vállalat szállította, és integrálta egységes rendszerré.

Vezetékes vs. mobil

Élénk vita dúl a világban arról, hogy a mobiltechnológia kiszoríthatja-e a vezetékes megoldásokat. Az operatív főigazgató úgy látja, hogy „az elmúlt 5 évben masszívan a vezetékesek nyernek”. Ezt azzal indokolta, hogy olyan mértékben nő a sávszélesség iránti igény, hogy azt mobilon a jelenlegi technológiákkal, megfizethető árszinten lehetetlen kielégíteni. Szerinte a digitális stratégia megvalósításában sem lehet megkerülni, hogy az optikai hálózat eljusson a településekre. Az viszont már egy másik kérdés, hogy helyben milyen technológiával terítik majd a sávszélességeket.

Az interjúban a Magyar Villamos Művek által megvásárolt cégekről és a paksi atomerőmű bővítéséről is szó esik. A további részleteket itt olvashatja el.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.