A szürke, lehangoló tél után a vásárlási kedv is erőre kap, és beindul a marketinggépezet is. Ekkor ugyanis szinte minden cég megtalálja azt az üzenetet, amiért érdemes hirdetni. „Aki fürdőruhát, ásványvizet, sört árul, annak itt a Kánaán, de az autós cégek, a ruházati és cipőboltok, az éttermek, szálláshelyek is aktívak ilyenkor. Van, aki akciós készletkisöpréssel szabadul meg a téli termékektől, majd bevezeti a tavaszi-nyári kollekciót, de az is fontos üzenet lehet, hogy az éttermek végre megnyitották a kerthelyiségüket” – sorolta a kampányok apropóit Farkas Erika marketingszakértő.
Fotó: MTI / Czika László
Akció akció hátán
Kétségtelen, hogy bármerre nézünk, évszaktól függetlenül hatalmas százalékjeleket látunk a boltok kirakatain és a honlapokon. A válságban ugyanis mindenki előszeretettel akciózik, és harcol a vevők vékonyabb pénztárcájáért. A szakértő nem vitatja, hogy nagy a reklámzaj, de szerinte továbbra is azok nyernek, akik intenzíven hirdetnek. Még akkor is, ha a marketingbüdzsén kénytelenek voltak vágni.
A javasolt hirdetési csatornák közé tartozik természetesen az online marketing (amelynek továbbra is nagy ereje van), így a céges honlap, a Google-hirdetések és a Facebook-kampány, de javasolt az e-DM (e-mail marketing) és a szórólapozás is. A szakértő szerint ma már nem az a siker kulcsa, hogy legyen a cégnek egy tuti kampánya, hanem az, hogy minél több vonalon ragadja meg a célcsoportot.
Marketingtippek kkv-knak
Szakértő kerestetik!
Farkas Erika szerint idén még inkább előtérbe kerül a natív marketing, vagyis az olyan kampány, amelyről nem üvölt messziről, hogy fizetett hirdetés. Erre jó példa lehet a vállalkozás által indított szakértői blog és a céges Facebook-profil is. A közösségi oldal előnye, hogy még gyorsabban reagálhat a szakmájába vágó hírekre, és a vevőkkel is szorosabb kapcsolatot alakíthat ki.
Készítsen okos honlapot!
Egyre többen neteznek az okostelefonjukon, így most már a kkv-knál is kötelező kör, hogy legyen mobiltelefonra optimalizált honlapjuk.
A szombat és vasárnap este is nyerő lehet
Lakossági hirdetéseknél ma már nem ördögtől való, ha hétvégére – a strandolás, kertészkedés, kirándulás utánra – időzíti az e-mail kampányokat. Gondoljunk csak bele, mi is szívesen ránézünk hétvégén is a Facebookra. Van, aki pedig vasárnap azért futja át a postafiókját, hogy hétfőn könnyebben induljon a munkanap.
A papír is számít
A jó időben a marketingkampány része lehet a szórólapozás is. Míg télen a hó eltakarta, tönkretette az autókra kitett papírfecniket, addig most nagyobb eséllyel a helyükön maradnak.