Üzleti tippek

Szemétposta vagy sem? Vétek kihagyni az ingyenes hirdetést

Az e-mail küldözgetése alig kerül pénzbe, sok cég mégsem él vele vagy hibásan kampányol.

Hogyan legyen az érdeklődőből első vevő, az első vevőből pedig törzsvásárló? Sok vállalkozó töri ezen a fejét, de kidolgozott marketingterve már jóval kevesebbnek van. Az ad hoc marketing viszont csak viszi a pénzt. Sorozatunk előző részében az alapokat néztük át, hogy hogyan vonzhatja be az érdeklődőket. Ha eddig eljutott, akkor jön a következő nagy falat, hogy hogyan legyen belőlük vásárló.

Vevőcsalogató kuponok

A kuponok továbbra sem tartoznak a lejárt lemezek közé – állítja Farkas Erika marketingszakértő. Lehet, hogy tele van kuponajánló oldalakkal az internet, de a kisvállalkozások saját honlapjain már elvétve találkozhatunk ezzel a roppant egyszerű és kifizetődő marketingfogással. Ha már valaki megnyitotta a weblapját, akkor ne engedje el ajándék nélkül. Ajánljon fel a nyitóoldalon egy olyan kedvezményt, amely önnek nem nagy kiadás, de a látogatónak megéri cserébe megadnia a nevét és az e-mail címét. Ennek a vevőcsalogatónak köszönhetően sokkal nagyobb az esélye arra, hogy az érdeklődő emlékezni fog a cégükre, és hogy vásárlásra adja a fejét.

“Ez a kupon 2000 forintot ér”
Ne százalékban, hanem forintban vagy konkrét termékben adjon kedvezményt, így ugyanis a vevő úgy érzi, valóban értéket dob ki az ablakon, ha nem használja fel a kupont. A százalékos kedvezmény relatív, nincs akkora értéke az érdeklődők szemében, ráadásul sokaknak az a meggyőződése, hogy a cégek valójában nem is csökkentik az árat a megadott százalékkal.

 

Volt vevő, nincs vevő

Tipikus hiba, hogy a vállalkozások nem figyelnek az ügyfelek megtartására. A marketingstratéga szerint ehhez a legolcsóbb megoldás a rendszeres e-mail küldés. Ilyenkor persze felmerül a kérdés, hogy a napi levélözön és a szemétposta között mi értelme van ennek. Farkas Erika érvei, hogy az e-mail kiküldés többnyire ingyen van, és a tapasztalatok szerint a marketinglevelek 25 százalékát kinyitják a címzettek, ha hiteles számukra a feladó. Ne gondolja, hogy nagyobb találati arányt ér el, ha például egy drága országos magazinban hirdet. A szakértő szerint a kkv-knak ehelyett még mindig hatékonyabb az előre átgondolt online marketing.

Kutasson Ön is!
Ahhoz, hogy megtartsa a vevőit, telefonon is keresse meg őket időnként. Kérdezze meg, mennyire elégedettek, miken javítanának, miről olvasnának szívesen hírleveleket. Telefonon is tehet olyan ajánlatot, hogy adott termék vagy szolgáltatás vásárlása esetén a cégük kedvezményeket ad, például cserébe a minipiackutatásért. Az ilyen kampányok lebonyolítására kiváló megoldás az internetalapú IP-telefon, amely nem igényel beruházást, és ráadásként a vezetékeshez képest kedvezőbb percdíjakkal telefonálhat.

 

Mi legyen a heti e-mailben?

Nem kell mindig ajánlatokkal bombázni az ügyfeleket. Ehelyett például az első három e-mailben adjon a cég profiljához kapcsolódó szakértői tippeket, küldjön hasznos szakmai anyagokat, aztán a következő levélben már szó eshet a különleges (kihagyhatatlan) akcióról. Itt is az a jó megoldás, ha előre megírja a leveleket, kitalálja, hogy melyikben lesz hasznos információ, melyikben kupon vagy ajánlat. Aztán ezt már automatikus küldésre is beállíthatja, így önjáróvá válik a rendszer. Mellesleg még időt is spórol magának, hiszen elég csak figyelemmel követnie a kiküldéseket.

Ötletek, hogyan tűnhet ki a tömegből?

Nagyon „trendi”, ha egy cég hírlevelei valójában videoüzenetek. Ma már nem kerül olyan sokba a kisfilmek elkészítése, és sokkal szívesebben nézik végig ezeket a címzettek, mint a szimpla leveleket.

Az egyik ráckevei wellnesshotel szórakoztató e-mail sorozatot küld hírlevélként „Kacag a szobapincér, avagy humoros történetek egy hotel életéből” címmel. Az ügyes témaválasztással hozzászoktatják a címzetteket ahhoz, hogy bátran kinyithatják a hotel leveleit. Ezek szórakoztató levelek, amelyek időnként tartalmaznak különleges akciókat is.

Az egyik budai magánóvoda gyereknevelési és nyelvtanítási témában szólítja meg a szülőket. Például segíthetnek abban, hogyan készítse fel a szülő a kicsiket a közösségre.

A kőműves cégek a lakásépítéshez felajánlhatják, hogy a garázst ajándékba megépítik.

A szépségszalonok az e-mailjeikben arcápolási tanácsokat küldhetnek, és megírhatják azt is, hogy melyek a nyár legdivatosabb frizurái.

Homokórázás helyett
A hírlevél kiküldéseknél is jól jön, ha nem kell az akadozó, lassú internet miatt állandóan a homokórát bámulniuk, hanem garantált sávszélesség és nagy sebesség mellett dolgozhatnak. További előny, hogy a cég telephelyei között is biztonságos és kifogástalan lehet így a webes kapcsolat. A stabil internet mellett érdemes mobilinternettel is felvértezni a vállalkozást, így bármikor ránézhet az ügyfelek leveleire irodán kívül és az üzleti úton is.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik