Üzleti tippek

Asztali okostelefonokkal is küzdhetünk a válság ellen

Az IP-technológiával és az IT-felhőkkel a céges telefonhálózat üzemeltetésén akár 30 százalékot is spórolhatnak a vállalatok.

A hagyományos IP-alapú telefonálás már több mint 10 éve megjelent Magyarországon, de igazi áttörés csak az utóbbi években történt. Ennek köszönhetően a cégeknek ma már nem kell saját és költséges IP-alközpontokat kiépíteniük, hanem mindez havidíjas konstrukcióban is bérelhető. Az Invitel saját fejlesztésű megoldása például beruházás nélkül, gyorsan telepíthető, és akár 30 százalékkal csökkentheti az eddig költségeket.

Milyen költségeket jelentenek a hagyományos, vezetékes alközpontok?

Kiépítés, beruházás: cégmérettől függően néhány százezer forinttól akár több millió forint is lehet.

Karbantartás, üzemeltetés: ez havonta mellékenként körülbelül 600-1000 forintot, amely egy 50 fős cégnél havi 30-50 ezer forintos fix kiadás.

Innováció: Az alközpontokat időről időre cserélni kell, ha a vállalkozás lépést akar tartani a technológiai fejlődéssel.

„Az IP Center egy felhőbe integrált, asztali okostelefon-hálózat. Van, akiknek azért előnyös, mert a kiépített alközpontjuk elöregedett, és csere előtt áll. Más cégeknek pedig azért éri meg a bérlés, mert nincs tőkéjük a saját hálózat kiépítésére és a szintén költséges karbantartásra. Olyan vállalkozások is vannak, amelyeknél az extra, okos funkciók számítanak” – összegezte Béres András, az Invitel vállalati termékmenedzsment-vezetője.

Az IP-rendszer cégmérettől függetlenül szinte azonnal integrálható. Nincs szükség telephelyenként drága alközpontokra, elég, ha a telefonkészülékek csatlakoznak az internethez, és máris működik a céges hálózat.

VoIP vs. hagyományos

A VoIP elsősorban abban különbözik a hagyományos telefontól, hogy az interneten keresztül továbbítja a hangot, és több alapszolgáltatással rendelkezik. Kelet-Európában és Magyarországon is rohamosan terjed az internetalapú hangszolgáltatás és a felhőalapú informatika is. Az IP Center esetében ezt a két fejlesztést ötvözte a szolgáltató.

Kezdetben a VoIP-nak még akadtak „gyermekbetegségei”. Például nem volt elég jó a hangminőség vagy akadozott a hálózat. Az Invitel szakértője szerint ez az utóbbi években már gyökeresen megváltozott, és megfelelő, stabil internetkapcsolat esetén nincs különbség a hagyományos és az IP-hívások minősége között. Mindehhez nem kell magas sávszélesség, mivel egy-egy hívás kapacitásigénye legfeljebb 40-80 Kbit/sec.

Mitől lesz okos a telefon?

Az IP-készülékek az okostelefonokhoz hasonlóan szinte miniszámítógépként működnek és számítógépen keresztül kezelhetőek. Például visszakereshetőek rajta a nem fogadott hívások, néhány kattintással beállítható a hangüzenet, a hívásátirányítás vagy a különböző híváscsoportok. A bejövő hívások kezelésében az IVR-hangfunkció segít, amely virtuális recepciósként (könnyen módosítható menüpontok segítségével) kezeli az egy időben, kampányszerűen beérkező hívásokat. A beállítások nemcsak a telefonról, hanem az interneten keresztül számítógépről, táblagépről is elérhetőek. Költségcsökkentő és zöld megoldás, hogy a készülékkel faxokat lehet fogadni és küldeni, valamint ezek digitálisan is archiválhatóak.

Házon kívül

A távmunka Magyarországon még gyerekcipőben jár, de a válság, a kényszerű költségcsökkentés, illetve a technológia rohamos fejlődésével idehaza is egyre elfogadottabbá válhat. „Az IP Center segítségével például az interneten keresztül notebookkal bárhonnan elérhető az irodai telefon, és annak díjszabásaival telefonálhatunk akár otthonról vagy egy kávézóból. De ugyanígy számítógépen kezelhetjük a telefonkönyvet, vagy éppen felvehetjük a beszélgetéseket” – sorolta a távmegoldásokat Béres András. (x)

A Graphisoft már lépett
A nemzetközi szoftverfejlesztő vállalat tavaly júliusban elsők között vezette be az IP Centert.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik