Üzleti tippek

A Mars-kutatásból így profitálhatnak a magyar cégek

Az informatikai felhőkről rengeteg tévhit kering annak ellenére, hogy a NASA és a Marson flangáló Curiosity is ezt használja.

Az amerikaiak 54 százaléka úgy gondolja, hogy még egyszer sem próbálta ki a felhőalapú szolgáltatásokat, miközben 95 százalékuk valójában már használt ilyet. Az internetezők többnyire nem tudják, hogy informatikai felhőkbe töltenek adatokat például a Facebook, a Gmail vagy a DropBox rendszerében is – összegezte az amerikai Citrix Cloud nemrég megjelent tanulmányát Béres András, az Invitel vállalati szolgáltatásportfólió vezetője.

Vicces tévhit
A megkérdezettek 51 százaléka azt válaszolta, hogy a rossz idő negatívan befolyásolja az IT-felhőket. Valójában ennél a szolgáltatásnál a saját számítógépek és szerverek helyett a fájlokat, leveleket, adatbázisokat és más üzleti információkat egy központi, külső szerveren tárolják.

A NASA már a Mars kutatásához is felhőalapú webszolgáltatást használ, és ezt a lehetőséget a hazai cégeknek is érdemes felvenniük az IT-stratégiájukba. Az Invitel elsőként a mai InnoMax Klub rendezvényen mutatta be legújabb felhőalapú üzleti szolgáltatását, amely előfizethető infrastruktúra- és platformmegoldást tartalmaz.

Zsembery György, a cég vezérigazgató-helyettese szerint egy vállalat informatikai korszerűsítése elsősorban szemlélet, és nem tőke kérdése. Szerinte a korszerű IT lényege éppen az, hogy beruházás nélkül, a szolgáltató infrastruktúráját vagy a felhőt használva fejlesszenek és működjenek a cégek hatékonyabban. „Az Invitel feladata, hogy segítsen a vállalatvezetőknek megismerni, hogyan kerülhetnek ‘win-win’ pozícióba, ha szolgáltatót választanak, mire érdemes figyelni szerződéskötéskor, hol találhatnak pályázati forrásokat a fejlesztésekre, vagy milyen előnyöket rejthet egy olyan korszerű megoldás, mint az informatikai felhő” – tette hozzá a vezérigazgató-helyettes az InnoMax Klub üzleti találkozón.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik