Üzleti tippek

Élet-halál harc a Google-találatokért

Ökölszabály, hogy az üzletben az nyer, aki a keresőprogram első oldalán van. A nagyvállalatok könnyen az élre törnek, de ma már a kiscégek is labdába rúghatnak.

A vállalkozások számára létkérdés, hogy megtalálják őket az interneten. Aki ott van az első oldalon, az nyer, a siker esélye pedig egyre csökken, minél hátrébb kerül a keresési listán. „Ahhoz, hogy egy társaság uralni tudja az online keresők világát, jelentősen növelnie kell a hivatkozáshálózatát, sőt a biztos siker érdekében saját weboldalát is érdemes többszörösen létrehoznia minimum 5-10 releváns doménnév alatt. A hagyományos technikákkal ez elég nagy kiadás, amelyet sok cég nem engedhet meg magának” – mondta Nagy Balázs, az E.N.S. Informatikai és Rendszerintegrációs Zrt. vezérigazgatója. A társaság olyan speciális tárhelymegoldást dolgozott ki, amellyel radikálisan csökkenthetőek az online jelenlét és keresőoptimalizálás költségei.

Az úgynevezett likvid technológiával, minden adatállomány abba a szerverkörnyezetbe kerül, amely a leghatékonyabb számára. Ezzel lényegesen olcsóbbá válik a weboldalak és az internetes adatállományok kezelése, hiszen elég csak annyit igénybe venni a drágább (például SSD) technológiákból, amennyi feltétlenül szükséges.

Az E.N.S. még inkább cégre szabhatóbbá tette a virtualizálásban és a  felhőszolgáltatásban rejlő előnyöket. A közös webszerveren a költségek továbbra is megoszlanak, mégis minden cég dedikált tárhelyet kap, ezen felül az E.N.S. szerverszoftvere már képes differenciáltan kezelni az adatokat. Így az állomány minősége (például közösségi alkalmazás, mobilapplikáció, program, weboldal, adatbázis) határozza meg, hogy az információ milyen kezelő-tároló rendszerbe kerül, és az igénybe vett szervererőforrások (például 10 százalék SSD, 45 százalék SATA, 45 százalék SAS) után számolják ki arányosan a költségeket. A különböző technológiák különböző céloknak felelnek meg, és költségeik is eltérőek.

Ahhoz, hogy a keresőprogramok valóban egyedi hivatkozásként kezeljék az oldalakat, minden felületnek külön tartományból származó IP-címet kell adni. Nagy Balázs szerint így tudják hatékonyan befolyásolni a keresőszoftvereket. Ehhez rengeteg külön IP-címre és önálló tartományra van szükségük. A legtöbb szolgáltatóvállalatnak viszont korlátozottak a lehetőségei ezen a téren. „A fejlesztésünkben itt kapcsolódott be az Invitel, amely egy kézből tudott adni 100 különböző IP-tartományt, megfelelően biztonságos szervertermeket és versenyképes árat a szerverelhelyezésre. A hálózati háttér kialakításához pedig az ország egyik legjobb szakértőjét biztosította számunkra” – tette hozzá az informatikai cég vezérigazgatója. Az E.N.S. szervereinek jelenleg 65 százaléka az Invitelnél működik.

Még több üzleti tippet szeretne?

Nyessen le tíz százalékot a céges költségeiből!

Az okosabbak távmunkával mentik a menthetőt

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik