Üzleti tippek

Kiskapuk helyett: így is lehet orvosolni a pénzhiányt

A gazdasági nehézségek még kreatívabbá tették a vállalkozókat, amiből akár a magyar egészségügy is profitálhat.

Az innovációt sokan csak az informatikához vagy a világra szóló ötleteket szalagon szállító, amerikai Szilícium-völgyhöz kapcsolják, az idei InnoMax Díjátadón viszont megint bőven akadt magyar ellenpélda ezekre. Igaz, az információtechnológia ma már kétségtelenül mindent átsző, de a válság miatt ágazattól függetlenül is felértékelődtek a költséghatékony ötletek. Az Invitel által indított innovációs megmérettetés pályázói között például volt, aki az orvos-beteg webes kapcsolatot építette ki, volt, aki a vakondháló minél hatékonyabb telepítésében látott fantáziát, de akadt olyan is, aki a folyton aggódó szülőknek kedvezett a gyermekek mobiltelefonos helymeghatározásával.


Az egyik díjazott Szilárdi János, az HBO Holding médiaigazgatója és Zsembery György, az Invitel vezérigazgató-helyettese

Érdemes előre menekülni

Kiváló ötlete bárkinek lehet, de a megvalósításba már sokan forrás vagy más korlátok miatt bele sem kezdenek. Az InnoMax Díjon viszont csak olyan kis- és közepes vállalkozások indulhattak, amelyek már ténylegesen be is tudják mutatni a projekteket. Ezt a kemény feltételt idén rekordszámú cég teljesítette. Az Invitel vezérigazgató-helyettese szerint a kkv-k érzékelhetően egyre innovatívabb pályázatokkal rukkolnak elő. „Ez abból a szempontból nem meglepő, hogy minél kisebb egy cég, annál inkább az ötlet helyett a kényszerhelyzet vezérli, hiszen csak akkor marad talpon, ha változtat és fejleszt. Ebben az InnoMax Díj is nagy lendületet adhat, mivel ismertebbé teszi a nyerteseket, és például az elismerés az InnoMax Klubon keresztül is új üzleti partnereket hozhat számukra” – sorolta Zsembery György, hogy a résztvevőknek miért érdemes belevágni a versenybe, akár jövőre is.

Kik voltak a legkreatívabbak?

InnoMax Díjat idén az HBO GO, az e-Taxi és a Virtuális iroda projektek kaptak. A diákoknak szóló InnoApps Díjat pedig az iMenetrend, illetve a Csigavér játék nyerte meg.

„A beteg is ügyfél”

Tavalyhoz képest idén majdnem dupla annyi – szám szerint 59 pályázat – közül választott a zsűri, és az iparági reprezentáció is az első két évhez képest szélesebb volt. Például több cég is e-egészségügyi fejlesztésekkel indult. A Webflow Kft. online fogászati praxismenedzsmenttel pályázott, a Telki Magánkórházban pedig úgy döntöttek, hogy a szerverszoba helyén is inkább a pácienseket fogadják, így teljesen kiszervezték az informatikai eszközparkjukat, és emellett az orvos-beteg kapcsolatot is még gördülékenyebbé tették.

Zsembery György szerint a sok negatív hír ellenére jó látni, hogy az egészségügy nemcsak az orvoselvándorlásról és a pénzhiányról szólhat. „A beteg is ügyfél, ezt főleg a magánorvosok közül egyre többen felismerik, a magasabb szintű ügyfélkiszolgáláshoz pedig itt is elengedhetetlen az innováció és a szemléletváltás. Az állami egészségügyben természetesen lassabb a döntési mechanizmus, és jóval nehezebb a források előteremtése, de nem kérdés, hogy az ágazatban a fejlesztéseké a jövő. Gondoljunk csak a digitális adattárolásra vagy archiválásra, de akár arra a nem túl drága, de praktikus megoldásra, hogy az orvos és a páciens akár csetelni is tudjon” – fejtette ki az Invitel vezérigazgató-helyettese.

A költséghatékony ötletek mellett másképp is spórolna?

Ajánlott videó

Olvasói sztorik