Az ajándékozó cégek háromnegyede, több mint ezer szívesen fogad ajánlatot reklámajándékos cég részéről. Így lehet összefoglalni a PROMO DIREKT Piackutató immár nyolcadik évben elvégzett országos felmérésének eredményét.
A telemarketinges felméréssel megkeresett 3000 vállalatból külön választották azt a 1300 „érdemi” választ adót, amelyek tavaly vagy tavalyelőtt rendeltek karácsonykor vagy más alkalommal, illetve amelyek az idén érdeklődők, s szívesen fogadnak ajánlatot reklámajándékos cég részéről. Ez a megkeresett cégek 44 százaléka, míg tavaly ez 48, előzőleg pedig 55 százalék volt.
Hagyományőrzők
Továbbra is meghatározó a hagyományos ajándékok skálája: a beszerzésben dominálnak az irodaszerek, az írószerek, a nyomtatványok, a naptárak és a CD-k (42 százalék), nagy az italok, borok aránya (36 százalék), és utánuk már messze leszakadva (4-9 százalék) jönnek a további termékek: az édességek, a divatcikkek, a trikók, a baseball sapkák, a sporteszközök, és – az előző évihez hasonlóan – csak 1-2 százalék keres egyéni, exkluzív ajándékokat.
27-ről 44 százalékra nőtt azok aránya, akik nem tudták megmondani, hogy konkrétan mennyit is költenek ajándékozásra. A rendelési összeget tekintve a tavalyi után az idén még jobban érezhető az övmegszorítás: nőtt a 100 ezer forint alatt költők aránya (31-ről 37 százalékra), kisebb lett a 100-500 ezer közöttieké (53-ról 48 százalékra), s a tavalyi jelentős csökkenés után tovább esett a félmilliónál, főleg az egymilliónál többet költők száma.
Míg tavalyelőtt és tavaly is az összes nagyvállalat egyharmada jelezte a karácsonyi rendelést, az idén már csak egynegyedük. Hasonlóképpen csökkent az egyéb időszakban rendelők aránya, s ma már csak 8,5 százalékot tesz ki