Milyen autód van, milyen ruhákat hordasz, megmondom ki vagy! Ugye ismerős az előbbi mondat. A sort ezentúl kibővíthetjük a sörrel, mivel egy friss kutatás szerint jóval többet elárul rólunk, hogy milyen márkákat fogyasztunk, illetve nem fogyasztunk, mint azt eddig gondolták.
A Mindset Media kutatását arra a teóriára alapozta, hogy a márkaválasztás, valamint a márkahűség kapcsolatban áll bizonyos személyiségjegyekkel, írja az AdAge. A 2600 fő megkérdezésével zajló felmérés megerősítette az elméletet. Azok, akik többféle sörmárkát is szívesen fogyasztanak nyitottak, liberálisabbak, sokszor az érzelmeik vezérlik őket, míg a „márkahűek”, azaz akik csak egy-két típust fogyasztanak konzervatívnak tekinthetők.
Sajnos a kutatásban kevés hazai brand képviseltette magát, azért álljon itt néhány „személyiségtípus”.
Budweiser: praktikus, gyakorlatias ember. Szöges ellentéte az álmodozónak. A Budweiser fogyasztó az itt és mostban hisz, spontán, aki nem sző terveket. A válaszadók közül 42 százalék vezetne inkább teherautót mint személygépkocsit, 68 százalékuk pedig inkább hitelkártyával fizet, mint készpénzzel. Érdekesség, hogy nagy hányaduk (42%) használ szájfrissítőt.
Bud Light: Téved, aki összemosná vagy netán diétán lévő Budweiser fogyasztóként titulálná a Bud Light híveket. Tudta, hogy Barack Obama is ezt a márkát kedveli? A gyengébb sör hívei nem túl óvatosak, szeretik a kockázatvállalást, másokkal könnyen kijönnek. Az átlagnál nagyobb arányban lottóznak és 34 százalékuk soha nem venne organikus terméket.
Corona: Tudsz valami bulit? Gyakori kérdés ez a Corona és a Corona Light fogyasztók körében, akik mindig elfoglaltak, energikusak és extrovertáltak. Általában több emberrel találkoznak egy nap alatt, mint mások egész héten. De a bulizás mellett mások problémái iránt érzékenyek, jóérzésűek. E csoport válaszadói között a legmagasabb az újrafelhasznált termékeket vásárlóinak aránya (91%).
Heineken: Ha egy szóval jellemeznénk e sör fogyasztói, ők a pozőrök. Magabiztosak, akik meggyőződése, hogy az átlagnál különlegesebbek, kedvelik a luxustermékeket. Energikusak, dinamikusak, sokszor ők a társaság középpontjai. 58 százalékuk American Express kártyát használ, kedvelik a sportautókat (29%).
S mit mond a felmérés azokról, akik nem isznak sört? Konzervatívak, akik sokszor mindent fehéren és feketén látnak. Legtöbbjük nemcsak a sör, hanem más alkohol fogyasztásától is tartózkodik. Kerülik a nyüzsgést. A válaszadók 50 százaléka republikánus, 30 százalékuk pedig nem kedveli az organikus termékeket.