Az eddig két intézmény, a Cafeteria-Card Kft. és az Optisoft Nyrt. által kínált cafeteria-kártya-üzletágba tavaly decembertől igazi „nagy halként” beszállt az OTP-csoport (vagyis az OTP Pénztárszolgáltató Zrt.) is. Az „e-cafeteria” szolgáltatás előnye, hogy a vállalkozásnak nem kell minden hónapban papíralapú utalványokat szétosztogatnia munkatársainak, elegendő egyetlen elektronikus utalást elvégeznie, a többi a külső partner feladata. A juttatásokra szánt pénz így minden bizonnyal gyorsabban elér az összes munkavállalóhoz. Utóbbiaknak sem kell többé vásárlásaiknál kényszerűen igazodniuk többé a papíralapú címletekhez, mivel a plasztikkártya révén forintra annyit fizethet ki, amennyi a vásárolni kívánt áru ellenértéke. Papíros társaival ellentétben az elektronikus utalvány érvényessége ráadásul nem jár le év végén: az OTP Cafeteriánál például (az iskolakezdési utalványt kivéve) 24 hónapon át használhatók. Tisztázandó, hogy nem pénzforgalmi tevékenységről van szó, a szolgáltatók mindegyike rendelkezik a tevékenységét igazoló pénzügyi és adóhatósági állásfoglalással. Csökkentheti viszont a cégek lelkesedését a kártyák iránt, hogy nem mindegyik, a cafeteria-rendszerben felajánlható szolgáltatás érhető el velük: sportcélú vagy rekreációs juttatást például egyik konstrukciónál sem lehet fizetni velük, s esetükben persze az üdülési csekk sem jöhet szóba. Igaz, a bővülés folyamatos: a Cafeteria-Card pár hete indította el az internethasználat kiegyenlítését célzó e-utalványát. Míg a két korábbi piaci szereplő minden cafeteriaelemre külön-külön plasztikokat bocsát ki (tehát egy munkavállalónak 4–6 kártyája lehet), addig az OTP Cafeteria mindezt egyetlen kártyában oldja meg. Ígéretük szerint ők egyébként a későbbiekben akár hitelkártya-funkcióval is kibővítik majd konstrukciójukat. A (készpénzfelvételre nem alkalmas) kártyák sikere legfőképp azon múlik, hány partnernél lehet velük fizetni. Az Optisoftnak és a Cafeteria-Cardnak e téren jól működő megállapodásai vannak – például élelmiszerüzlet-láncokkal. Csakhogy az OTP Cafeteria is készülődik: mint Tölgyesi András értékesítési igazgató elmondta, ők jelenleg állítják át valamennyi szóba jöhető kereskedői elfogadóhelyi partnerük fizető- (POS-) terminálját úgy, hogy az alkalmas legyen a cafeteriás költésre is.
Fülöp Attila szerint Magyar Péterék olyan intézményeknek akartak ajándékozni, amelyek nem nyújtanak gyermekvédelmi ellátást
Hosszú posztban elemezte az elmúlt napok történéseit.