Amennyiben az – egyelőre szerződés-előkészítési szakaszban lévő – megbízás megvalósul, a Duna TV lenne a tizedik csatorna, amelynek hirdetései körül az R-Time nevű cég bábáskodik.
Korábban hasonló céllal már a Magyar Televízió is próbálkozott külső cégek megbízásával, amiből hangos botrány kerekedett. Az MTV ugyanis – becslések szerint – áron alul adta el reklámidejét a többek állítása szerint a háttérben szintén az RTL Klubhoz kötődő cégeknek. A megállapodást akkor a nyilvánosságra kerülése után érvénytelenítették.
Sem akkor, sem most nem előzte meg közbeszerzési eljárás a tervezett megbízást. Cselényi László, a Duna TV elnöke szerint erre nincs is szükség, hiszen nem adnak el és nem is vesznek semmit. Ők csak megbízást adnak arra, hogy jutalékért az R-Time hirdetőket hozzon az üres reklámpercekre. Versenyhelyzet pedig volt, hiszen megkeresték az ezzel foglalkozó három legnagyobb céget a piacon. Hogy lehetett volna bővíteni az ajánlattevők listáját, azt bizonyítja, hogy az egyelőre csak tervezett szerződés hírét meghallva, az MTV bejelentkezett a Dunához. A Magyar Televízió együttműködést ajánlott, mert már elkelt a törvény szerint óránként hat percben maximált hirdetési ideje, így vissza kell utasítania a reklámozók ajánlatait.
A Duna TV az MTV ajánlatát még megvárja, ám az R-Time előnyben van. “Másodlagos előnyként” ugyanis a Duna kedvezményes áron hozzájuthat sportközvetítésekhez és összefoglalókhoz. Az RTL-nél van például a magyar bajnoki mecscsek összefoglalója, de hetente csak egy mérkőzést közvetít.
Az RTL számára azért volt logikus lépés a kereskedőház beindítása, mert régóta megtelt a kereskedelmi tévék számára engedélyezett óránkénti 12 perces reklámidő. Ahelyett, hogy elküldte volna a hirdetőket, kisebb tévék irányába lépett tovább. Az R-Time portfóliója tekintélyes: az RTL Klub mellett itt található a két magyar sportcsatorna, a Cool TV, a Film+, a Cartoon Network, a Discovery, a Minimax, az A+, a Hálózat. Erre a listára kerülhet fel a Duna TV is. Az R-Time ezt már jelezte a piacon. A legdrágább műsorperc a Dunán 330 ezer forint. Az RTL Klub listaárán található legmagasabb tarifa 4,2 millió forint, mindössze fél percért. A TV 2 hasonló megoldásban az Írisz és a Club TV reklámidejét gondozza. A tévés hirdetési piacot a Magyar Reklámszövetség tavaly 63,8 milliárd forintra becsülte. Ennek nyolcvan, más becslések szerint kilencven százaléka a két nagy kereskedelmi tévéhez folyik be.
A Károly hídon és a Vencel téren is túl – mit csináljunk Prágában a kötelező körökön kívül?
Prága legtöbb nevezetessége viszonylag kis területen található, nem túl messze egymástól, már csak ezért is nagy ott a tömeg egész évben. De tényleg ne lenne a városban az Óvároson és a Váron túl semmi?