Kutatók, akadémikusok, politikusok, üzletemberek és civilszervezetek képviselőinek részvételével rendezik meg kedden és szerdán Budapesten, a Magyar Tudományos Akadémián az első Holland-Magyar Fórumot.
Az Európa Mozgalom Holland és Magyar Tanácsa által szervezett eseményen a szakemberek véleményt és tapasztalatot cserélnek a versenyképességi stratégiákról, és megkísérelnek választ adni arra a paradoxon-szerű kérdésre, hogy a kreativitást, innovációt miért nem követi hasonló mértékű produktivitás, növekedés.
Aa két ország kormányzata hasonló nézeteket vall a versenyképességről és a szociális kohézióról, hasonlóak a munkaerő-piaci és az infrastrukturális problémák, így jó eséllyel sikerülhet közös gondolkodással megoldásokat találni, az új uniós lisszaboni stratégiát hatékony nemzeti programokra lebontani.
Dióssy Gábor, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium politikai államtitkára hangsúlyozta: 2004-ben Hollandia volt a legnagyobb működőtőke-befektető Magyarországon; igen szoros és hasznos az együttműködés holland szakemberekkel, ezt tovább mélyítheti a most életre hívott Holland-Magyar Fórum. Az államtitkár szerint a nyitott, liberalizált piacgazdaság az egyetlen modell, amely kedvez a nagyobb hozzáadott értékű, innovatív, tudás alapú munkának, és megteremti a szociálisan érzékeny, szolidáris társadalom gazdasági bázisát.
Lehet-e politikai mémekkel bármilyen változást elérni Magyarországon?
Hatással lehet a politikai közbeszédre a legnépszerűbb mémgyártó valamelyik jól eltalált képe? Képesek-e befolyásolni a választói akaratot a többezer like-ot bezsebelő, esetenként 3 millió emberhez is eljutó posztok? A két legismertebb magyar facebookos mémgyártóval és egy politológussal próbáltuk kitalálni, meg tudná-e tolni egy politikai közösség szekerét tolni egy jól eltalált mém, megfoghatóak-e a fiatalok, új szavazók a Facebookon, vagy hogy mennyiben volt nehezebb a munkájuk, amikor a Megafon vagy éppen Magyar Péter uralta a közösségi médiát.