Iparjogvédelmi tanácsadó szolgálatot hozott létre Debrecenben a Magyar Szabadalmi Hivatallal kötött megállapodás alapján a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium anyagi támogatásával – közölte a regionális információs képviseletnek helyet adó Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara pr-menedzsere az MTI-vel.
Gulyás Judit tájékoztatása szerint az iparjogvédelmi szolgáltatás elsődleges célja a szellemi tulajdonvédelem keretében a Magyar Szabadalmi Hivatal (MSZH) hátterével, annak egyfajta meghosszabbított karjaként az ötletgazdák, a feltalálók közvetlen segítése, a kis- és középvállalkozások ilyen irányú menedzselése.
“Az iparjogvédelmi tanácsadó segítséget és szaktanácsokat kíván nyújtani az egyes szellemi alkotások létrejöttéhez az iparjogvédelemben, az oltalmi formákban történő eligazodásban, azok kiválasztásában és az iparjogvédelmi adatbázisok használatában” – mondta Gulyás Judit.
Szavai szerint a tanácsadás kiterjed az ötlettől a találmány szabadalmaztatásáig tartó folyamatra, felöleli a használati és formatervezési minták, az ábrás- és szóvédjegyek, a termék- és cégnevek (logók) védelmének területét.
“A szolgáltatással abban is segíteni kívánnak, hogy a vállalkozások az iparjogokat kiterjeszthessék az európai uniós tagállamokra, illetve az Európai Szabadalmi Egyezmény országaira.
Gulyás Judit tájékoztatott arról is, hogy az új szolgáltató iroda a különféle oltalmi formákkal kapcsolatos jogok megsértése esetén a jogkövetkezményeket, illetve a jogorvoslati lehetőségeket illetően is segítséget nyújt a feltalálóknak.
Lehet-e politikai mémekkel bármilyen változást elérni Magyarországon?
Hatással lehet a politikai közbeszédre a legnépszerűbb mémgyártó valamelyik jól eltalált képe? Képesek-e befolyásolni a választói akaratot a többezer like-ot bezsebelő, esetenként 3 millió emberhez is eljutó posztok? A két legismertebb magyar facebookos mémgyártóval és egy politológussal próbáltuk kitalálni, meg tudná-e tolni egy politikai közösség szekerét tolni egy jól eltalált mém, megfoghatóak-e a fiatalok, új szavazók a Facebookon, vagy hogy mennyiben volt nehezebb a munkájuk, amikor a Megafon vagy éppen Magyar Péter uralta a közösségi médiát.