Üzleti tippek

Megalakult az MKIK magyar-kínai tagozata

Megalakult a Magyar Kereskedelmi és Ipar Kamara (MKIK) magyar-kínai tagozata hétfőn Budapesten, amely – a létrehozók reményei szerint – hatékonyabbá teszi a magyar vállalatok részvételét a kínai piacon.

Az alakuló ülést követő sajtótájékoztatón Parragh László, az MKIK elnöke elmondta: a tagozat létrejöttétől azt várják, hogy a magyar cégek erőteljesebben tudnak megjelenni a kínai piacon. Példaként említette a promóciókon való közreműködést, valamint a jogi környezet megismerését. Hozzátette: cél az is, hogy aktív információcsere jöjjön létre a cégek között.

A tagozat megalakulása előtt a kamara által készített felmérés szerint több mint 100 magyarországi cég érdekelt a kínai piacon.
Parragh László elmondta, hogy reményeik szerint a tagozat megalakulásával tovább csökken a feketegazdaság aránya is. Mint mondta, “minél inkább reflektorfénybe kerül egy reláció, annál jobban csökken a feketegazdaság aránya”.

Hangsúlyozta, hogy míg más, Magyarországgal versenyző államokban általában állami támogatást nyújtanak a kereskedelem fejlesztésre, addig a magyar-kínai tagozat megalakulásához nem kaptak ilyen jellegű segítséget.

A kínai cégek magyarországi befektetéseiről szólva Huszty András, a magyar-kínai gazdasági kapcsolatok fejlesztéséért felelős kormánymegbízott elmondta: jó kilátások vannak arra, hogy híradástechnikai, információs-technológiai kínai nagyvállalatok hajtsanak végre befektetéseket Magyarországon.

Az alakuló ülésen a résztvevők egyebek mellett megalkotják a szervezet alapszabályát, megválasztják a vezetőket. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint tavaly a Kínába irányuló magyar export értéke 390,4 millió dollár volt, ez több mint a duplája a 2003-as szintnek. A Magyarországra érkező import értéke 2004-ben 2,87 milliárd dollárt tett ki, ami csaknem a háromszorosa az egy évvel korábbinak.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik