Üzleti tippek

Kovács Kálmán a fuvarozók informatikai fejlesztéséről

A kis-és középvállalkozások, köztük a fuvarozók informatikai fejlesztésére a következő két és fél év alatt 35 milliárd forintot fordít a költségvetés.

Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter aFuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (Fuvosz) által szervezett VII. Fuvarozók Napja rendezvényen pénteken, Budapesten elmondta: a magyar közúti fuvarozók csak a legkorszerűbb információtechnológiai eszközök alkalmazásával lehetnek versenyképesek az unió piacán. Hozzátette: ezt a célt jól szolgálhatja az EU biztatására összeállt olasz, spanyol és magyar konzorcium által kifejlesztett internet alapú CITRO szoftverrendszer, amely képes a megrendelők és a fuvarozók közötti gyors kommunikációra, és a fuvareszközök nem műholdas nyomkövetésére is.

A miniszter közölte: a nemzeti fejlesztési terv gazdaságfejlesztési operatív alprogramja, melyet az IHM irányít, a 700 millió forint árbevétel feletti középvállalkozások számára 400 millió forint keretösszegű támogatást biztosít az egységes belső vállalatirányítás fejlesztésére. Utalt arra, hogy az autópályák megfigyelő és irányító rendszereinek informatikai fejlesztésével elérhető lenne, hogy a jelenleginél olcsóbban lehessen használni az autópályákat, ám ehhez az szükséges, hogy a jelenleg nem fizetőket is rákényszerítsék a szabályok betartására. Véleménye szerint ez a környezetvédelmi, a gazdasági és közlekedési, valamint az informatikai tárca összefogása nélkül nem valósulhat meg. A CITRO-t kifejlesztő nemzetközi konzorciumban magyar részről az MTA SZTAKI és a szakma részéről a Fuvosz vesz részt.

Kovács György, az MTA SZTAKI professzora, a CITRO projekt vezetője elmondta, a cél az volt, hogy egy korszerű, elérhető áru, és kiépítésében is egyszerű megoldással maximálisan segítség a fuvarozói kisvállalkozások munkáját. Kifejtette, hogy a szoftver egyik legfontosabb modulja a feladatkiosztással foglalkozó alrendszer analizálja és lehetőség szerint csoportosítja a megrendeléseket, ezután hozzárendeli azokat a legmegfelelőbb és időben rendelkezésre álló teherautóhoz. A csoportosítási módszer számításba veszi a teherautók típusát, a rakomány fajtáját, a fel- és lerakodási sorrendet, továbbá az útvonalat. A hozzárendelés szintén figyelembe veszi a fuvarvállalat speciális feladatkiosztási szabályait, mint a szállítási költséget, a távolságot és a partnerek teljesítménymutatóit sem hagyja figyelmen kívül.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik