Az áramszámlának, a fizetési emlékeztetőnek, felszólításnak a fogyasztó számára érthetőnek, követhetőnek kell lennie, ellenkező esetben akár kötbér is járhat az ügyfélnek – közölte a Budapesti Békéltető Testület (BBT) a Kúria döntése alapján.
Egy fogyasztónak az áramszolgáltató tévedésből 44 036 forintot utalt túlfizetés címén. A téves kifizetést jogosan kérte ugyan vissza, de az eredeti összegnél többet követelt a részletfizetéseknél. Azokat a fogyasztó rendezte, mégis arról tájékoztatták, hogy hátraléka van, kilátásba helyezték az áram kikapcsolását.
A fogyasztó a Budapesti Békéltető Testülethez fordult, amely a nem megfelelő számlázás miatt a szolgáltatóra 5000 forint kötbért szabott ki, kötelezte a tényleges fogyasztásról szóló elszámoló számla készítésére.
Az ügyben a Kúria is megerősítette, az áramszolgáltatók számláinak a fogyasztók számára követhetőnek, egyszersmind érhetőnek is kell lennie, ha a szolgáltató megsérti ezt, úgy a fogyasztónak kötbér is járhat – közölte a BBT.
(mti)