Olvasónkkal fordult elő egy fővárosi, Erzsébet körúti OTP-fiókban, hogy amikor pénzt akart felvenni az ATM-ből, a gép kiírta, nincs kapcsolat a központtal, és visszaadta a kártyát.
Ezután átment az Oktogonon lévő fiókba, ahol ismét megkísérelte a készpénzfelvételt. De ez az automata sem adta ki neki a kért összeget. Azt írta ki, hogy már elhasználta a napi limitjét. Tehát ez
Éppen 50 ezer forint volt egyébként az olvasó készpénzfelvételre beállított napi limitje.Nem tudta, mit tegyen, ezért sorszámot tépett a fiókban, hogy megkérdezze. Az ügyintéző azonban mosta kezeit azzal, hogy az ATM-eket nem az OTP kezeli, így ő nem tud mit tenni.
Az olvasó visszament az első fiókba, és elmondta mi történt. Hogy más ne járjon pórul, kérte, tegyenek legalább egy cetlit az ATM-re, hogy nem ad ki pénzt. A fiókban azonban azt felelték: ezt nem tehetik, mivel nem az OTP az üzemeltető.
Majd az ATM-en lévő telefonszámot is felhívta. Telefonon 30 napos ügyintézést ígértek, de végül 1 hét alatt visszakapta a pénzét, vagyis jóváírták a számláján a korábban leemelt, ám készpénzben meg nem kapott összeget.
- De mi lett volna, ha összesen ennyi pénze lett volna az ügyfélnek, amennyit a számláról fel akart venni? Kölcsön kellett volna kérnie, hogy az egy hét alatt élni tudjon?
- Tényleg nem lehet ilyenkor mást tenni, mint várni? Valóban nem lehet figyelmeztetni a többi embert?
- Milyen gyakran fordul elő hasonló eset?
Felmerülhetnek technikai problémák
Az OTP szerint az ügyfél tranzakciója közben vonalhiba lépett fel. Az ATM-ek non stop működnek, azonban, ahogy ebben az esetben is, felmerülhetnek előre nem látott technikai problémák, amelyeket igyekszik a vonali szolgáltató minél rövidebb időn belül megoldani – tették hozzá.
Ha az ATM-használat során bármilyen hibát, problémát tapasztalnak az ügyfelek, akkor a gépen is megtalálható elérhetőségeken a HelpDesk szolgáltatáson keresztül kaphatnak segítséget. Ilyenkor megteszik a szükséges intézkedéseket: az OTP Bank által kibocsátott kártyáknál 7 napon belül előzetesen jóváírják az összeget, majd ezt követi az eset körültekintő vizsgálata. Ha a reklamáció jogosnak bizonyul, akkor az összeg ott marad a számlán, amennyiben nem, akkor a jóváírt összeget visszavonják – írták.
Vagyis ha valakinek csak annyi pénze volt, amennyit éppen nem adott ki neki az automata, akkor pár napig pénz nélkül maradhat.
Kiemelt kép: MTI/Mohai Balázs