Meredeken növekszik a felhasználónként elért bevétel, a hirdetők zabálják a platformot. Szinte teljesen telített a hirdetési portfólió, csúcsra járatja a reklámterhelést a cég – írta a HWSW.
Mint arról beszámoltunk, hihetetlen ütemben növekszik a Facebook, a cég bevétele a második naptári negyedévben 59 százalékkal, 6,4 milliárd dollárra emelkedett (egy éve még 4 milliárd volt). Ezzel együtt a profit egyenesen kilőtt, a tavalyi 719 millió dollár után már 2,1 milliárd dollár nettó eredményt ért el a cég – ez már szabad szemmel is jól látható összeg lett.
A mobil mindent visz
A felhasználók között ugrásszerűen nő a mobilosok aránya. Két évvel ezelőtt még csak 654 millió mobil napi aktív felhasználót látott a Facebook, mára azonban szinte mindenki használja mobilról (is). Sőt, havonta mintegy 967 millió ember kizárólag mobilról lép be – semmi nem illusztrálja jobban a poszt-PC korszak eljövetelét.
A cég összesen 160 millió egyéni felhasználót tudott a napi aktív eléréshez adni, amely így már eléri az 1,128 milliárdot. Még egyszer: minden nap átlagban ennyi ember használja a Facebook szolgáltatását valamilyen formában.
Dől a pénz a hirdetésekből
A mobilos dominanciának megfelelően a Facebook hirdetési bevételei is túlnyomó részben mobilon keletkeznek. Mintegy 84 százalékot hasítanak ki a mobileszközök a tortából, a PC-s böngészők (és PC-s felhasználók) tehát egyre inkább irrelevánsak a cég számára.
A hirdetési bevételeket felfelé hajtotta, hogy az átlagos értékesítési ár 9 százalékkal emelkedett, míg az összes kiszolgált hirdetés száma 49 százalékkal nőtt. A Facebookot tehát nem érinti a Google-átok, a keresőcégnél folyamatosan esik az egy reklámra eső bevétel, a Facebook esetében ez (legalábbis egyelőre) nem igaz.
Beteltek a hirdetésekkel
A cég már jelezte, hogy a hirdetési helyek lassan kezdenek betelni, 2017 közepére pedig várhatóan telítődni fog az oldal (vagyis minden felületet folyamatosan el tud adni a cég), így ez a faktor kiesik majd a hosszabb távú növekedésből, marad a felhasználói bázis bővülése és a hirdetés árának emelkedése. Felhasználói szempontból ez jó hír, azt jelenti, hogy a mostani reklámterhelésnél már nem kell rosszabbra számítani hosszabb távon sem.