Pénzügy

A Quaestor-károsultak a BEVA igazgatójától várják a hibajavítást

quaestor (quaestor)
quaestor (quaestor)

A Quaestor-károsultak levelükben emlékeztetik Fekete-Győr Andrást arra, hogy a BEVA szervezeti egységébe tartozó Kárrendezési Alap részéről április 1-jén kézhez kapták a törvényben  meghatározott kárrendezési értesítőket. Azonban az ezt követő bő két hét alatt a károsultak tömegei jutottak arra a felismerésre, hogy az ezekben az értesítő levelekben kimutatott összegek hibás számoláson alapulnak.

A levél írói szerint a BEVA ezt a számolási hibát cáfolta, majd miután számokon alapuló bizonyítékok alapján belátták, hogy a hiba valós, arra hivatkoztak, hogy belső vizsgálat zajlik az ügyben. A károsultak erről a telefonon adott ügyintézői válaszokon kívül semmilyen hivatalos értesítést nem kaptak, a hallgatásból csupán feltételezhető, hogy a vizsgálat még zajlik – jegyzik meg az érintettek.

A károsultak számára meghatározott 30 napos döntési lehetőség pedig (elfogadják-e az Alap kárrendezését, avagy visszautasítják azt) e hét végén, május 1-jén lejár! – emlékeztetnek. Viszont e döntést a károsultak kizárólag a valós számokon alapuló, helyes kimutatás alapján tudják meghozni!

Becslésük szerint a BEVA jelenleg több, mint 32 ezer Quaestor-károsultat tart bizonytalanságban (avagy a hibás levelekkel tévedésben) azzal, hogy a Quaestor-ügy egészére jellemző elégtelen kommunikációval alapvető jogoktól és információtól fosztják meg az embereket.

Amennyiben nem történik meg a hiba kijavítása, ez nyilvánvalóan az MNB, mint a BEVA felügyelő szervének jóváhagyásával lehetséges – valószínűsítik. És itt céloznak is arra, hogy vajon az MNB a tőlük ilyen csalárd módon elcsalt, becslések szerint 15 milliárd forintot milyen célra, kinek szánja…

Végezetül felszólítják a BEVA-t, hogy haladéktalanul hivatalosan nyilatkozzanak az ügyben! Tegyék nyilvánossá:

  • a hiba létezését és okát,
  • a hiba kijavításának idejét és módját,
  • a károsultak ezzel kapcsolatos konkrét teendőit.

Kérik, hogy haladéktalanul bocsássák minden érintett befektető rendelkezésére írásban a teljes és részletes, a befektető teljes ügyfélidejére kiterjedő számlakivonatot, melyen minden ügyfélszámlát érintő mozgás tételesen, időrendben, ügyletenként szerepel! És ha ezt követően még szükséges, biztosítsanak egyeztetési lehetőséget a konkrét esetekben.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik