Pénzügy

Rongyrázásra készülnek a magyarok pénteken

Fekete-pentek(0b4243d1-2b72-46a1-8037-7f30b4c3299d)(210x140).jpg (fekete péntek, )
Fekete-pentek(0b4243d1-2b72-46a1-8037-7f30b4c3299d)(210x140).jpg (fekete péntek, )
A magyarok 54 százaléka már hallott a Black Friday-ről, vagyis a fekete péntekről, a vásárolni szándékozók pedig elsősorban ruházati termékeket vennének ezen a napon - derül ki a Millward Brown piackutató legfrissebb reprezentatív felméréséből.

A Black Friday csaknem ötven éve a hálaadást követő péntek – idén november 27-e – elnevezése az Amerikai Egyesült Államokban; ez a nap hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete, amikor rendkívüli kedvezményekkel várják a vásárlókat a kereskedők.

A Millward Brown felmérése szerint Magyarországon a 18-50 év közöttiek 28,1 százaléka tervezi, hogy a fekete pénteken vásárol majd, 40 százalékuk az online csatornát részesíti előnyben. A fiatalok (25-34 évesek), az átlagnál tájékozottabbak az eseményről, 61 százalékuk hallott róla.

A válaszadók 36 százaléka ruházatot vásárolna, ők épp kétszer annyian vannak, mint akik elektronikai cikkeket és autókiegészítőket vennének. A “bevásárlólistákon” szerepelnek továbbá konyhai kisgépek (porszívó, mixer, konyhai robotgép), ezeket a válaszadók 15 százaléka keresi, tévékészülékeket pedig 13 százalék vásárolna. A számítógép-alkatrészeket és szépségápolási termékeket 8, illetve 7 százalék választotta.

A vásárlók negyede 30 és 60 ezer forint között tervez költeni a Black Friday eseményen.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik