Az önéletrajz és a kísérőlevél elkészítésével hosszú órákat töltöttünk, a meghirdetett pozíciót pedig mintha csak ránk szabták volna. Ha a pályázatunkra joggal várnánk legalább egy állásinterjú lehetőséget, de a várva várt visszajelzés mégis negatív, nem árt, ha a közösségi médiára kezdünk el gyanakodni – írja a Huffington Post.
A CareerBuilder felmérése szerint azok a munkaadók, akik a közösségi oldalakon is utánanéznek a jelölteknek, 51 százalékban úgy nyilatkoztak, hogy volt már rá példa, hogy egy jelöltet az oda feltöltött tartalmak miatt utasítottak vissza.
Íme a 9 legfontosabb lépés a Profession.hu-n, hogy a közösségi média ne az akadálya, hanem pozitív kiegészítője legyen pályázatunknak.
1. Szerkesszük meg a fotókat!
Vegyünk le minden olyan fényképet, amely rossz fényben tüntetne fel minket. Ez nemcsak az alkohol bűvöletében töltött bulikon készült felvételeket jelenti, hanem olyan, humorosnak vagy provokatívnak szánt fényképeket is, mint amikor fürdőruhában pózolunk a medence partján, vagy fejest ugrunk a felfújható gumimedencébe. Nem árt azt is leellenőriznünk, kinek van jogosultsága “tagelni” minket fotókon, a kéretlen bejelölés miatt ugyanis igen kínos helyzetbe kerülhetünk.
2. Szigorítsunk a biztonsági beállításokon!
Ezt ajánlatos minden olyan közösségi média esetében megtenni, amely nem kapcsolódik szakmai életünkhöz. A lap szerint különösen igaz ez a Facebookra, ahol a profil oldalak 30 százalékánál nincs beállítva a “privát” státusz a fotókra és bejegyzésekre. A másik trükk a munkaadó kéretlen nyomozásának elkerülésére, ha becenévvel regisztrálunk a baráti kapcsolattartásra szánt közösségi oldalakon, így teljes nevünkre rákeresve nem dobja majd ki profilunkat a kereső.
3. Gondoljuk át, mielőtt bármit feltöltünk!
Ne feledjük, hogy bármit is publikálunk, az valamilyen formában mindig megmarad a világhálón, és akármikor felbukkanhat, még akkor is, ha eredeti helyéről már rég letöröltük az adott fotót vagy bejegyzést.
4. Mindig figyeljünk a “szövegkörnyezetre”!
Fontos, hogy tisztában legyünk vele, melyik közösségi oldalon mi az elvárás, és ennek megfelelő hangvételben írjunk, illetve posztoljunk felvételeket. A munkaadó nyilván nem fogja elvárni, hogy öltönyben és nyakkendőben pózoljunk minden Facebook-fényképen, mint ahogyan az is világos, hogy a LinkedInre nem a nyaraláson készült fotók közül ajánlott profilképet választani.
A Facebookon teljesen rendben van, ha családunkról, hobbinkról vagy önkéntesként végzett tevékenységeinkről töltünk fel információt. Ha azonban a LinkedInen adunk ki magunkról hasonló, privát részleteket, az azt a benyomást keltheti a munkaadóban, hogy nem tudjuk, hogyan kell szakmaian viselkedni.
A további 5 tippért kattintson!