Az EY felmérésében résztvevők 97 százaléka mondta azt, hogy megbízik saját bankjában, 42 százalék nyilatkozott úgy, hogy teljes a bizalma pénzintézetében, és az ügyfelek kétharmada ajánlaná másoknak is saját bankját.
A tanácsadó cég az MTI-hez eljuttatott hétfői közleményében kiemeli: a teljes bankszektor megítélése is stabilizálódott az egy évvel korábbihoz képest. A válaszadók 59 százaléka mondta azt, hogy nem változott véleménye a bankokról általában, 38 százalék azonban továbbra is bizalomvesztésről számolt be.
Az EY felméréséből is egyértelműen kiderül, hogy elsősorban a költségek alapján választanak bankot a magyarok. Ügyfélként azt várják, hogy pénzintézetük könnyítse meg az ügyintézést, valamint minél inkább személyre szabott ajánlatokat és szolgáltatásokat kínáljon számukra – idézi a közlemény Seregdy Tamást, az EY igazgatóját.
Kicsit elmaradtunk nemzetközi átlagtól
A pénzintézetek jellemzésekor az elérhetőséget, az alapvető szolgáltatások kiegyensúlyozott biztosítását, valamint a személyes banki adatok megőrzését tartották legfontosabbnak a magyar ügyfelek. A válaszadók szerint bankoláskor a rejtett költségek jelentik a legnagyobb problémát számukra. A felmérés során Magyarországon több mint félezer ügyfelet kérdeztek meg.
A nemzetközi felmérésben a válaszadók 99 százaléka nyilatkozott úgy, hogy bízik elsődleges banki szolgáltatójában, 77 százalékuk pedig azt mondta, szívesen ajánlaná pénzintézetét másoknak is.
Globálisan is javult a szektor megítélése, az ügyfelek harmada már úgy nyilatkozott, hogy nőtt a pénzintézetekbe vetett bizalma, 48 százalékuknak pedig nem változott a véleménye az egy évvel korábbihoz képest.
Az EY elemzése szerint három terület fejlesztésével érhetnek el versenyelőnyt a bankok. Ezek közé tartozik a bankolás egyszerűbbé és átláthatóbbá tétele, a nagyobb mértékű segítségnyújtás a személyes pénzügyi döntések meghozatalában, valamint az ügyfélközpontú problémakezelés.