Matolcsy György még 2012-ben vezette be a telefonadót, ami miatt milliárdokkal nőtt a szolgáltatók adóterhelése. Az áthárítás révén pedig különböző mértékben ugyan, de emelkedett a lakosság és a vállalkozások telefonköltsége is.
Az adó a lebeszélt percek, ill. a küldött sms-ek után kell fizetniük a szolgáltatóknak. Jelenleg magánszemélyeknél 2 forint, üzleti előfizetőknél 3 forint a díj. Maximuma a lakossági ügyfeleknél havi 700, az üzleti előfizetőknél pedig 5 ezer forint.
Logikus lépés a kapcsolási díj
Válaszul a Telenor már 2012 nyarán bevezette lakossági körben a bruttó 2,5 forintos kapcsolási díjat. Ami a fogyasztónak pluszköltség, a szolgálatónak pluszbevétel, adót azonban legalább nem kell utána fizetni.
Most Telekom is kapcsolási díjjal operál – adta hírül a Népszabadság. Ráadásul majdnem duplája akkorával, mint a Telenor. A bruttó 4,89 forintos díjat novembertől számítják fel, de csak az üzleti előfizetőknek. Viszont nekik a mobil és a vezetékes szolgáltatásokra is. Egyedül a nagyvállalati ügyfélkörnél csúszik márciusra a vezetékes vonalnál a kapcsolási díj bevezetése.
Csalódást okozott az üzleti ügyfeleknek
A társaság szerint ezzel együtt is megmaradtak az üzleti ügyfelek előnyei. Az előfizetők közül viszont többen csalódtak. Volt aki azt mondta közülük a lapnak: úgy érzi, csőbe húzták. S ha szerződéshosszabbítás előtt mondták volna nekik, hogy lesz kapcsolási díj, akkor átszerződtek volna más szolgáltatóhoz.
A Vodafon egyébként úgy tudni, nem tervezi, hogy kapcsolási díjat vezessen be.