Gazdaság

M30: Lázárék újabb mutatványának a lakosság issza meg a levét

Mohos Márton / 24.hu
Mohos Márton / 24.hu
Lázár János hónapok óta szapulja az osztrák Strabagot, hogy mennyire rossz cég és mennyire átbaszott minket az M30-as autópálya Miskolc és Szikszó szakaszán megcsúszott töltéssel. Az osztrák útépítő azóta újjáépítette a 150 ezer tonnás monstrumot, az alapkérdés azonban azóta sem tisztázódott: ki vagy mi a felelős a történtekért. A sokmilliárdos megfejtés miatt még sokáig állhat a bál.
  • 22 hónapja le van zárva az M30 Miskolc és Szikszó közötti szakasza, és még cikkünk írásakor sem lehetett ráhajtani.
  • Pedig a Strabag kijavította a megcsúszott töltésmonstrumot, az állami megrendelővel kedden megejtették a helyszíni bejárást, és nyomban világgá is röpítette a hírt a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM), hogy másnap indulhat a forgalom a sztrádán.
  • Alig néhány óra múlva 180 fokos fordulattal a minisztérium közölte, hogy mégsem veszi át a szakaszt, mert a Strabag nem hajlandó garanciát vállalni az elvégzett munkára.
  • 24 órával később pedig már az volt a hír, hogy az ÉKM a Strabag bankgaranciájának lehívásáról döntött. Sőt, felhívták valamennyi „közpénzekkel gazdálkodó szervezet figyelmét, hogy a Strabaggal történő szerződéskötés a magyar állam érdekeivel súlyosan ellentétes”.

Breaking news!, holnap délutántól az M30-as sztráda Miskolctól Kassáig végig autózható lesz – lelkendezett kedden kora délutáni videójában Csöbör Katalin, a térség fideszes országgyűlési képviselője. Ez közvetlenül azután pattant ki a Facebookra, hogy a Strabag és az ÉKM emberei közösen bejárták az újjáépített töltést.

A Miskolc környéki települések lakói fellélegeztek a helyi médiumokban azonnal végigszáguldó hírre, hiszen 22 hónapja zárták le a Miskolc és Szikszó közti útszakaszt, azóta kénytelenek tűrni a sztráda helyett a településekre zúduló forgalmat, kamionokat. Elképzelhető, mekkora sokkot jelentett, hogy mégsem nyitották meg az autópályát a forgalom előtt. Az Útinform aktuális helyzetjelentése cikkünk leadásakor ennyi volt:

„Elhúzódik az M30-as autópálya felújított szakaszának megnyitása, így a 31-es km-nél a Miskolc-észak és a 39-es km-nél a Szikszó csomópont között továbbra is zárva tartják minkét oldalt, a forgalmat a 3-as főút felé terelik”.

Ha műszakilag biztonságos, akkor mi a baj?

Az aPont Miskolc helyi civilszervezet szerint elfogadhatatlan, hogy a megrendelő és a kivitelező közötti garanciális vita következményeit a helyi lakosság viselje.

A teljes cikket előfizetőink olvashatják el.
Már csatlakoztál hozzánk? Akkor a folytatáshoz!

Már előfizető vagyok,

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik