Jászai Csaba / MTVA / MTI
Gazdaság

500 millió forint két megállóra, ahol meg sem állnak a vonatok

Balatonmáriafürdőn egészen fura dolgok történnek. A Népszava beszélt olyan helybélivel, aki úgy jár Fonyódra dolgozni, hogy a reggeli vonattal elindul az ellenkező irányba, s Balatonszentgyörgyön átszállva jut el a munkahelyére. A 11 kilométeres, 13 perces út így lesz 35 kilométeres, háromnegyedórás túra. Visszafelé még ilyen opció sincsen, már csak a távolsági buszra számíthat.

Ez nem a helybéli ember fura szokása. Hanem a vasúttársaságé.

Balatonmáriafürdő több mint hét kilométer hosszú település, nagy volt az öröm, amikor pár éve megtudták, nemcsak felújíttatja a MÁV a megállóhehelyet, hanem egy másikat is létesít. A valóság azonban nagy csalódást okozott az ott élőknek.

A két megállóhely felújítására, kialakítására a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tájékoztatása szerint összesen 512 millió forintot költöttek a hullámtelepi állomásépület felújítása nélkül. Csak épp nem igazán lehet használni közlekedésre, alig van olyan vonat ugyanis, amely megállna itt.

Nem kell sokat törnie a fejét a Máriahullámtelep vagy a Máriaszőlőtelep környékén élőknek, mikorra tervezzék utazásukat, ha Budapest – Fonyód, Siófok, Székesfehérvár – irányába akarnak vonatra szállni: menetrend szerint csak hajnali 4 óra 51 perckor áll meg vonat a két balatoni megállóhelyen. Az ellenkező irányba, Nagykanizsa vagy Keszthely felé sem sokkal nagyobb a választék, a háromnegyed hetes vagy az egy órával későbbi járat után nincs több vonat – érzékelteti a Népszava, mennyire ritka errefelé a mozdulatlan vonat.

„A déli vasút rekonstrukciója során a Mészáros Lőrinc-féle R-Kord Kft., a V-Híd Zrt. és a Swietelsky Vasúttechnika Kft. alkotta Déli Part 2016 Konzorcium az eredeti, 53 milliárd forintos árnál közel 36 százalékkal drágábban, 72,4 milliárdért újította fel Szántód és Balatonszentgyörgy között a Balaton déli vasútját.” Ennek keretében alakították ki a balatonmáriafürdői állomásokat.

A település polgármestere a vasúttársaságtól kérte, hogy alakítsák át a menetrendet úgy, hogy legalább az egyik megállóhelyen meg is álljon a vonat. A MÁV azonban elutasította a polgármester kérését, s a Népszavának is azzal indokolta a két megálló hanyagolását, hogy főszezonon kívül kevés az utas, s olyan feszes Fonyód és Balatonszentgyörgy között a menetrend – mely nyárra majd még bővül –, hogy nem fér bele még egy megállás.

A vasúttársaság szerint ez nem is gond, ugyanis a megállóhelyektől alig néhány száz méterre állnak meg a helyközi buszok. Az kimaradt a tájékoztatásból, hogy minimum 50 perces várakozást jelent az átszállás a buszokra – jegyezte meg Galácz György polgármester, aki hozzátette, a buszokon kerékpárt sem lehet szállítani, így sokaknak ez sem megoldás.

Az egyik állomás épületét fel akarta újíttatni az önkormányzat pár éve, de a MÁV jelezte, majd ő megoldja. A 67 millió forintra becsült munkát csaknem dupla ennyiért vállalta el egy cég, amely a munkával folyamatosan csúszott, aztán vita lett a cég és a MÁV között, mire a vállalkozó levonult a területről, most így az épület melletti trafikban lehet jegyet venni, egy új várót egy korábbi tárolóból alakítottak ki, az eredeti várót pedig vissza kéne bontani és újra kéne csinálni.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.