Csupán két ajánlat érkezett a Lánchíd felújítására, az Apáthy Endre érdekeltségébe tartozó A-Híd Építő Zrt. és az osztrák tulajdonú Strabag Általános Építő Kft. adott be konkrét árajánlatot.
Vagyis a várakozásokhoz képest némi meglepetésre éppen a NER-kompatibilis kettős maradt távol a versenytől: a Közgép, amelynek főtulajdonosa Szíjj László tiszakécskei vállalkozó, a Duna Aszfalt csoport főmogulja, egyben Szijjártó Péter külügyminiszter jachtos vendéglátója, valamint az Abronits Róbert érdekeltségébe tartozó Dömper Kft.-vel felálló konzorcium.
A tendert kiíró Budapesti Közlekedési Központ Zrt. nem közölt más adatot, csak azt, hogy a legjobb ajánlat bruttó 26,75 milliárd forint. Ez lényegesen kevesebb az előző városvezetés által kiírt, majd már az új vezetés által visszadobott mintegy 35 milliárd forintos vállalási árnál (igaz, a felújításból kivették a Várhegy alagút rendbe tételét).
A 24.hu által megismert bontási jegyzőkönyv alapján, amelyben a december 15-ei határidőig beérkezett ajánlatokat ismertették, ennél is alacsonyabb számok szerepelnek, e szerint
- az A-Híd 18,721 milliárd forintért,
- a Strabag 19,624 milliárd forintért vállalná a munkát.
A jelentős eltérés alighanem abból adódik, hogy a bontási jegyzőkönyvben nettó összegeket tüntettek fel, és ezek nem tartalmazzák a tartalékkeretet.
A jegyzőkönyvben azt is rögzítették, hogy „a jelen eljárás során rendelkezésre álló anyagi fedezet” nettó 13,228 milliárd forint. A főváros forrása tehát jóval kevesebb, mint a két cég által a hídfelújításra tett ajánlat, a kormánynak az építkezéshez nyújtott 6 milliárd forintos hozzájárulásával azonban szűken lefedné azt. Más kérdés, hogy a beígért támogatás eddig nem érkezett meg a főváros számlájára, átutalására kilenc hónap is kevésnek bizonyult – nehezményezte Karácsony Gergely főpolgármester csütörtöki Facebook-bejegyzésében.
Az előzetes várakozásokkal szemben tehát nem szálltak versenybe a NER cégei a hídfelújításért, és
Schanda Tamás innovációs államtitkár másfél hónappal ezelőtt látványos kirohanást rendezett, reményét fejezte ki, hogy a főváros nem velük újíttatja fel a Lánchidat, sőt még az is felmerült, hogy örökre kizárják őket a közbeszerzésekből. Mint megírtuk, a két cég fejére azt olvasta az államtitkár, hogy nem megfelelő munkát végeztek az M0-s gyorsforgalmi út déli szektorában a Deák Ferencről elnevezett Hárosi Duna-híd felújítása során.
Nem világos, mire szolgált a fenyegetés, azóta ugyanis nincs hír retorziókról, viszont kiderült, hogy az A-Híd nem dolgozott alvállalkozóként a hídon, a kárhoztatott sarukat pedig az állami megrendelő, a NIF adatai alapján tervezték, és a beépítésüket ugyancsak a NIF hagyta jóvá, ezek szerint sok alap nincs a számonkérésre.