Gazdaság

Érdemes volt reklamálni a Club Aliga miatt, a családok egy része kompenzációt kapott

Az egyik legolvasottabb témánk volt az idén a nagycsaládosok rémálommá vált nyaralása a balatonvilágosi Club Aligában. A hajdani kommunista pártüdülő a Mészáros-Tiborcz-kör tulajdonában áll, nyáron Erzsébet-szállodaként működtetik, a vendégek 4-5 napos üdülését nagycsaládonként durván 200 ezer forinttal támogatja az állam. Mégis olvasóink tucatjai panaszolták, hogy méltatlan körülmények közé kerültek, csalódtak a Club Aligába foglalt nagycsaládos Erzsébet-üdülésben, részben a lepusztult szállás, penész, kosz, részben az étkezés minősége és mennyisége miatt.

Olyan lepusztult volt a Club Aliga, hogy hazamentek a nagycsaládos üdülésről
A szállodaigazgató visszautasítja, hogy áldatlan állapotok lennének, telt ház van.

Megkérdeztük őket, vajon volt-e értelme szóvá tenniük a hiányosságokat, amiket tapasztaltak. Az derült ki, hogy az írásbeli panaszokra válaszul kompenzációs üdülést kaptak a családok.

Megérte írásban reklamálni

Panaszos olvasóink közül voltak olyanok, akik ugyan rémesnek találták a körülményeket a Club Aligában, de ha már leutaztak a Balatonra, letöltötték az üdülésüket. Mások egy-két nap után hazamentek, megint mások egy éjszakát sem voltak hajlandók a szálláson maradni. Abban is eltért a viselkedésük, szóvá tették-e egyáltalán a körülményeket: néhányan szó nélkül hagyták a dolgot, némelyek reklamáltak, egyesek írásban is rögzítették a kifogásaikat.

Szeptemberben már kaptunk néhány családtól jelzést arról, hogy kárpótlásul a Club Aligát bérlőként üzemeltető Hunguest szállodalánc felajánlott nekik egy másik üdülést. Kicsit kivártunk, majd novemberben mindenkit megkérdeztünk, akivel korábban leveleztünk.

Akik válaszoltak, azok közül

  • nyolcan tettek írásban is panaszt, és mindnyájuknak felajánlott a szálloda kompenzációként egy másik üdülést.
  • Tizenketten nem tettek írásban panaszt – őket nem keresték a jóvátétellel.

Szuper volt a pótüdülés

Az írásban is panaszkodó családok szeptemberben kaptak levelet a Hunguest Hotels projektigazgatójától, Nagy Balázstól, ebben elnézésüket kérték a kellemetlenségekért, és felajánlottak nekik kárpótlásul egy másik, ingyenes üdülést. Olvasóink azt írták, 3-4 szálloda közül választhattak, és az időpontban is volt rugalmasság. Néhányan már voltak is a kompenzációs üdülésen, és mindnyájan elégedettek voltak.

Az egyik család a panaszkönyvi bejegyzése után Hajdúszoboszlón kapott egy kétéjszakás, félpanziós üdülést. Négycsillagos szállodát választottak, és egy hétvége mellett döntöttek.

Csodálatos környezetben, maximális kiszolgálás mellett, minőségi pihenést nyújtottak. Álom volt, ami ott várt bennünket. Minden igényt kielégítő varázslatosan finom és szemet gyönyörködtető ételek kavalkádja, kifogástalan szolgáltatás mellett. Utánakérdeztem, a lakosztály ára 74 000 forint/ éjszaka volt. Mi két éjszakát tölthettünk ott. Nagyon elégedetten távoztunk

– írta az anya a pótnyaralásról.

Egy másik családanya a Club Aliga vásárlók könyvébe írt be, majd a fogyasztóvédelemnél is panaszt tett, mivel a panaszkönyvi bejegyzésre nem kapott választ. Szeptemberben nekik szintén kétéjszakás szállást ajánlott fel az igazgató, félpanzióval. Három, a lakóhelyükhöz viszonylag közel lévő szállodából választhattak, valamint különböző időpontokból, jövő nyár közepéig, kivéve a karácsonyi időszakot. Ők még nem utaztak el a pótnyaralásra. Egy másik anyának szintén nem válaszoltak a panaszkönyvi bejegyzésre, azért e-mailben jelezte, a fogyasztóvédelemhez fog fordulni. Elmondása szerint ezután két napon belül megkapta a kompenzációról szóló értesítést. Két éjszakát tölthettek Bükfürdőn, tetszett nekik, olyannyira, hogy azt tervezik, vissza is fognak menni.

Egy olvasónk írásbeli panaszára kétéjszakás félpanziós kompenzációs felajánlás érkezett, négy szállodából választhattak. Ő alkudott is, így végül három éjszakára utazhatnak majd tavasszal, Gyulára a gyerekekkel. Az ötödik anya írásbeli panaszára egy udvarias levél  kíséretében szintén kétéjszakás kikapcsolódást ajánlottak fel a régiójukban választható szállodákban. Kifogástalannak találták a kompenzációt.

A hatodik anya a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítványhoz írt panaszlevelet, amire kártérítésként három helyszín közül választhattak egy hároméjszakás, félpanziós, Hunguest Hotels-elhelyezést. A téli szünetben veszik majd igénybe.

A hetedik anya az Erzsébet-programnál tett panaszt, amire kétéjszakás félpanziós üdülést ajánlottak fel nekik, négy Hunguest szálloda közül választhattak. Ők még nem foglalták le az üdülést, de szándékukban áll. Egy apa azt írta, a Club Aligánál reklamáltak e-mailben, amire megkeresték őket, és elmehettek ingyen Zalakarosra, 3 éjszakára – ők is elégedettek voltak, jól telt a pótüdülés.

„Örülnénk, ha kivizsgálnák az ügyet”

Olvasóink közül tizenketten nem tettek írásban panaszt – egytől-egyig azt írták szerkesztőségünknek, hogy nem kereste meg őket kompenzációval a Hunguest. Volt, aki arra hivatkozott, nem gondolt arra, hogy írásban kellene panaszt tennie, akadt olyan is, aki kikérte a panaszkönyvet, de a férje csitítására végül mégsem írt be. Másikuk a kijelentkezéskor készült a panaszkönyvbe írni, de mivel hosszas sorállás volt, ezzel nem akarták tetézni a várakozást. Az egyik szülő azt írta, úgy érezte, nem lenne értelme reklamálni. Tévedett.

Volt, aki természetesnek vette, hogy ha nem tett írásban panaszt, akkor nem is ajánlhattak fel neki kompenzációt. Mások hiányolták, hogy nem kérték ki a véleményüket a nyaralásról. Az egyik anya ezt írta:

Nem tettünk panaszt sehol, de örülnénk, ha kivizsgálnák ezt az ügyet. Nagyon sok család nyaralását tették tönkre a Club Aligában a borzasztó körülményekkel.

Jól jött volna a szabadon felhasználható voucher

Volt egy anya, aki azt írta, olvasva arról, hogy mit tapasztalt a többi család, végül nem mentek el a Club Aligába. Helyette egy magánházban foglaltak szállást, egy nappal többre, mint ameddig a nagycsaládos üdülésük lett volna. Napi egy meleg étkezéssel, önellátással kevesebb volt a költségük, mint amennyit az Erzsébet-program nagycsaládos üdülésére papíron kaptak.

Sajnálja, hogy nem volt szabad felhasználású a voucher, mert akkor elkölthették volna a privát foglalt nyaralásra. Furcsállja továbbá, hogy senki nem kereste meg őket, miért is nem mentek el a Club Aligába. Amit egyébként nem bántak meg, szép öt napot töltöttek el a Balaton-felvidéken, fürdéssel, kirándulással.

A Mészáros és Tiborcz családokon kívül kinek éri meg az Erzsébet-üdültetés?

Bencsik János jobbikos képviselő cikkünk nyomán tette fel a kérdést az emberi erőforrások miniszterének, Kásler Miklósnak még júliusban. Többek között arra volt kíváncsi, összeegyeztethető-e a „családbarát kormány” imázsával, amit a Club Aligában tapasztaltak a nagycsaládosok, reálisnak tartják-e az állami támogatás mértékét a szolgáltatás színvonalához viszonyítva. Dömötör Csaba, a Miniszterelnöki Kabinetiroda államtitkára válaszában megkerülte a Club Aligára vonatkozó konkrét kérdéseket. Hangsúlyozta, az Erzsébet-program nyolcadik éve támogatja kedvezményes üdülési lehetőséggel azokat, akiknek ez saját erőből nem menne. Kiemelte azt is, hogy mindezt az Erzsébet-utalványok forgalmazásának pénzügyi eredményéből fedezték, és nem közvetlen költségvetési forrásból. Kitért rá, hogy a szálláshelyeket évente felülvizsgálják, és a nem megfelelően teljesítők kikerülnek a programból. Információink szerint a Club Aliga jövőre nem vesz részt az Erzsébet-programban.

Becslésünk szerint a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Hunguest 350 millió forintot kasszírozhatott a nagycsaládos üdülésen idén:

Club Aliga: 350 milliót kasszírozhatnak Mészárosék a nagycsaládos üdülésből
1700 család nyaral állami támogatással a Mészáros-Tiborcz érdekkör tulajdonában álló, besorolás nélküli szállóban.

Kiemelt kép: Olvasói kép

Ajánlott videó

Olvasói sztorik