Hétfőn írtuk meg, hogy a Pest Megyei Kormányhivatal Érdi Járási Hivatala fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a Coca-Cola Magyarország Kft.-re a szerelem sokszínűségét hirdető #loveislove kampányban használt plakátok miatt.
Kérdéseinkre az üdítőitalgyártó cég közölte:
A járási hivatal álláspontja szerint a plakátok
a gyermek- és fiatalkorúak fizikai, szellemi, érzelmi és erkölcsi fejlődését károsíthatják.
A cég szerint a #loveislove kampány célja az volt, hogy közvetítse azon értékeket amelyeket a vállalat régóta magáénak vall: az emberek sokszínűségébe és egyenlőségébe vetett hitet. Hozzátették:
A Coca-Cola változatlanul hisz abban, hogy mindannyian egyenlőek vagyunk függetlenül a nemzetiségtől, vallástól, nemtől, életkortól, etnikai származástól, beszélt nyelvtől, hobbiktól és véleményektől. Reklámjainkban, posztjainkban, üzeneteinkben kifejezzük az általunk képviselt értékeket.
Rákérdeztünk arra is, hogy élnek-e jogorvoslattal, tehát fellebbeznek-e a határozat ellen. A cég közlése szerint a következő lépések egyeztetése folyamatban van.
Augusztusban hatalmas botrányt kavart az azóta koprrupciós ügyek környékén emlegetett fideszes politikus, Boldog István bejelentése. Boldog megígérte: addig nem iszik Coca-Colát, amíg a cég nem távolítja el a melegbarát plakátjaikat Magyarországról. A plakátokon azonos nemű párok szerepeltek az üdítővel.
A plakátok eltávolításáért online petíció is indult, azonban a Coca-Cola nem fújt visszavonulót. Amikor a Sziget Fesztivál elkezdődött, a pakátokat leszedték, de eredeti tervük is ez volt: a párokat szivárvánnyal díszített palackok váltották fel.