Üzleti tippek

Ismét díjazták a közösségi befektetéseket

A Coca-Cola, az Invitech, az E.ON, és a Tesco kapta az Effekt 2030 díjat.

Esélyteremtő üzlet, Jövő gazdasága, Zöld egyensúly és Mindenki társadalma elnevezésű kategóriákban ismerte el az Effekteam (volt Magyar Adományozói Fórum) a vállalatok hatékony környezeti és társadalmi befektetési programjait.

Az „Effekt 2030 – A közösségi befektetések díja” azzal a céllal jött létre, hogy bemutassa a vállalatok és innovatív kezdeményezéseik példaértékű programjait, az elismerésükkel hozzájáruljon az üzleti és startup szektor társadalmi szerepvállalásának, fenntarthatósági kezdeményezéseinek erősítéséhez. A díjat a Közösség. Hatás. Jövő. című konferencián adták át.

A kategóriákat az ENSZ által meghatározott és 2030-ra elérendő fenntartható fejlődési célok alapján alakították ki. A zsűri kategóriánként 3-3, vagyis összesen 12 vállalatot juttatott a döntőbe.

Az értékelés során a szervezetünk szlogenjét is tükröző szempontokat vettünk figyelembe: a közösség, a hatás és a jövő dimenziói mentén vizsgáltuk a programok kölcsönösségét, mérhető eredményeit és innovatív szemléletét. Olyan projektek kerültek kiválasztásra, amelyek mérhető, pozitív társadalmi és környezeti változásokat eredményeznek és összhangban állnak a cég üzleti tevékenységével. A jövő a fenntartható üzleti modelleké, ezt azonban csak az érintettekkel összhangban, szektorokon átívelő partnerségben, együttműködve lehet elérni – mondta Molnár Klára, az Effekteam igazgatója.

Esélyteremtő üzlet kategóriában a nyertes a Tesco-Global Áruházak Zrt. az Élelmiszermentés a Tescónál című kezdeményezéssel. A program keretében a több mint 170 áruház dolgozói naponta összegyűjtik a már nem eladható, de még fogyasztható élelmiszereket a Magyar Élelmiszerbank és partnerszervezetei számára, akik szétosztják a rászorulók között. Eddig 53 millió adag ételnek megfelelő élelmiszert adományoztak.

A Jövő gazdasága kategóriában az Invitech vehette át a díjat. Okosfalu programjuk az egyedi igényeket figyelembe véve segíti a kistelepülések digitális felzárkózását úgy, hogy teljes körű infrastruktúrát létesít a fejlesztésekhez. A program ezáltal hozzájárul például az oktatás vagy az egészségügy fejlődéséhez, az esélyegyenlőségi programok megvalósításához, az idegenforgalom élénkítéséhez vagy a helyi vállalkozások megerősítéséhez.

A díjazott cégek képviselői

Zöld egyensúly kategóriában a zsűri díjazottja az E.ON lett. Az EnergiaKaland program célja, hogy segítsen a pedagógusoknak az energiatudatosság kialakításában és a gyerekeknek az energiával kapcsolatos tudás bővítésében. A szakminisztériummal közösen kialakított projekt 5-től 18 éves korig kínál az energiával kapcsolatos ismeretanyagot óvodások, diákok és tanáraik számára.

A Mindenki társadalma kategóriagyőztese a Coca-Cola Magyarország lett. Az #énjövőm programjuk hátrányos helyzetű fiataloknak, kisgyermekes szülőknek és fogyatékkal élőknek nyújt gyakorlati tudást, motivációt ahhoz, hogy visszataláljanak a munka világába. Már több mint 6.200 résztvevőt vontak be a munkavállalást megkönnyítő, ingyenes képzéseikbe.

Különdíjak

Az internetezőktől a legtöbb szavazat az Élelmiszermentés a Tescónál programra érkezett, így a közönségdíj is az övék lett. A zsűri idén különdíjat is átadott: az OTP Bank az elismerést a mindenki számára egyenlő eséllyel használható infokommunikációs környezet megvalósítását támogató fejlesztéseiért, valamint a szakmai és civil szervezetekkel történő szoros együttműködéséért kapta.

Kiemelt fotó: iStock

Ajánlott videó

Olvasói sztorik