Gazdaság

Súlyos milliárdokat költöttek az Erzsébet-utalvány reklámozására

erzsébet-utalvány (erzsébet utalvány, )
erzsébet-utalvány (erzsébet utalvány, )

2013 óta próbálta kinyomozni az Átlátszó.hu, hogy mennyit költött az állami tulajdonú Erzsébet Utalványforgalmazó Zrt. az utalványok reklámozására, de a titkolt információt csak hosszas bíróságra mászkálás után, egy feljelentéssel is megfejelve sikerült nekik kiimádkozniuk.

Így most már nem titok: 2010 eleje és 2016 vége között legalább nettó 6,2 milliárd forintot költött az állami tulajdonú cég az Erzsébet-utalvány reklámozására.

Évekre lebontva pedig így néztek ki a költések:

  • 2011-ben 187,5 millió,
  • 2012-ben 1,1 milliárd,
  • 2013-ban 1,2 milliárd,
  • 2014-ben 198,5 millió,
  • 2015-ben 976 millió,
  • 2016-ban pedig 2,5 milliárd forintot.

A szerződések alapján megnézték azt is, hogy mely médiákban mennyiért hirdették Bözsit. (Itt megjegyzik, hogy a kimutatás nem teljes, mert sok szerződéshez nem írtak árat, illetve csak havidíj szerepelt.) Íme a dobogósok:

  • ATV, 1,7 milliárd,
  • ECHO TV, 1,3 milliárd,
  • Magyar Idők, 995 millió forint.

Ha kíváncsi, mennyit zsebelt be mondjuk a Habony-média, akkor katt!

Kiemelt kép: MTI / Soós Lajos

Ajánlott videó

Olvasói sztorik