A Budapest-Kelebia vasútvonal felújításának célja elvileg az lenne, hogy a pireuszi kikötőből gyorsabban jussanak az áruk Kelet-Közép-Európába, de a kikötőt üzemeltető kínai Cosco magyarországi képviseletének vezetője szerint a beruházás nem jelent érdemi előnyt.
Nagy Gábor az Indexnek elmondta: nem tartja valósnak azt az elképzelést, hogy Pireuszból vonattal „hódítanák meg” Észak-Európát, szerinte a görögországi kikötőből legfeljebb Münchenig lehet elérni. Elárulta azt is, hogy a Budapest és Pireusz közötti forgalom új vasút nélkül is zajlik. Idén 350-360 vonatpár közlekedik, amihez az új Budapest-Belgrád vasút nem tesz sokat hozzá – a Coscónak teljesen mindegy, hogy az áru 70-80 km/órával vagy százzal közlekedik ezen a szakaszon, és az is, hogy nyolc vagy négy óra alatt teszi-e meg ezt az utat, miközben a szerb és macedón szakaszokon hosszú ideig állnak a vonatok.
A nemzetgazdasági miniszter korábban arról beszélt, hogy verseny folyik az Európai Unióban azért, hogy melyik tagállam végezze a Kínából érkező áruk vámkezelését, a bevételek 20 százaléka ugyanis az ügyintéző tagállamnál marad. Nagy Gábor szerint a Pardubicébe vagy Ausztriába szánt szállítmányt nem fogják Budapesten megállítani és lerakodni azért, hogy itt valamivel olcsóbban vámoltassák el, de van olyan árutípus, amelynél ez működhet. Ez a kínai boltosok egységcsomagja, amiben seprűtől az alsónadrágig bármi lehet – eddig jellemzően Angliában vámolták ezeket a kedvező feltételek miatt, onnan pedig közúton hozták szerte Európába. Ez sem elhanyagolható tétel, de még ha nálunk is akar vámolni minden kínai boltos, a vasútépítés akkor is több száz év alatt térül meg – jelentette ki a Cosco magyarországi képviseletének vezetője.