Az összefoglaló közlemény szerint a legdrágább, négyzetméterenként 313 dollár éves költségű Heathrow-t Hongkong és Szingapúr követi. Budapesten tavaly 5,2 százalékkal csökkentek a költségek az előző évhez képest, így itt évente 72 dollárba kerül egy négyzetméter logisztikai ingatlan bérlése.
A magyar főváros mellett a legolcsóbb európai piacok közé tartozik Marseille, Antwerpen, Brüsszel és Lyon, 2017-ig várhatóan ezek maradnak a legköltséghatékonyabb városok.
A közlemény idézi a magyar logisztikai piac egy másik szereplőjének, a CA IMMO ingatlanbefektetési társaságnak a véleményét is, eszerint Magyarország versenyképessége leginkább az európai szinten is alacsony költségszintjének tudható be.
Az ingatlanbefektető úgy véli, hogy a jelenlegi 22,8 százalékos üresedési szintet és a Magyarországon tevékenykedő logisztikai szolgáltatók által bérelt, de a valóságban mégis kihasználatlanul álló üres területeket figyelembe véve, még nem éri meg további fejlesztéseket indítani a közeljövőben.
“Ha a bérleti díjak elérik legalább a prágai szintet, akkor fognak az ingatlanbefektetők komolyabban elgondolkozni, hogy Magyarországon ipari ingatlant vásároljanak” – idézi a közlemény Szalma Pétert, a CA IMMO bérbeadási menedzserét.
Joó Domonkos, a DTZ üzletágvezetője szerint részletesebb összehasonlításban már nem egyértelműen kedvező Budapest pozíciója.
A befektetők szempontjából kedvezőtlen az is, hogy a korábban magasabb bérleti díjjal kötött szerződések lejárta után a hosszabbítás már alacsonyabb bérleti díjon történik, így romlik az ingatlanok jövedelemtermelő képessége – olvasható a közleményben.