Az ellenőrzésre azért van szükség, mert a magyar gyártmányú első lengéscsillapítók rozsdásodása miatt a keréktartó csonk leválhat a csillapítóról, és a gépkocsi mozgásképtelenné válhat – erősítette meg az MTI értesülését szerdán az egyik Komárom-Esztergom megyei márkaszerviz tulajdonosa.
“A hiba a lengéscsillapító cseréjével teljesen elhárítható, a beavatkozást azonban házilag nem lehet elvégezni. Ha szükséges, a márkaszerviz japán alkatrészre cseréli mindkét lengéscsillapítót, csavarjaikkal együtt. A munka időtartama körülbelül két óra” – tette hozzá a névtelenséget kérő szakember.
Ruska Viktória, a vállalat kommunikációs igazgatója közölte az MTI-vel; az átvizsgálás csak Magyarországon 124 375 Swiftre terjed ki. A gyár levélben értesíti a forgalmiba bejegyzett tulajdonosokat, hogy keressék fel a megjelölt márkaszervizt. A vizsgálathoz nem szükséges sem a szervizkönyv, nem számít a garanciaidő lejárta sem, egyedül az értesítő levelet kell bemutatni.
Internetes alkatrészáruházakban jellemzően 20 ezer forint körüli összegért kapható egy darab első lengéscsillapító. Ha az összes érintett jármű mindkét lengéscsillapítóját kicserélik, ez Magyarországon közel ötmilliárd forintos kiadást jelenthet a Magyar Suzuki Zrt.-nek.