A vizsgálatot a Generali Providencia Biztosító Zrt.-nél és a banknál folytatta le a felügyelet. Binder István, a PSZÁF szóvivője elmondta, hogy az ügyfél hitelfedezeti életbiztosítást kötött a biztosítóval. Ennek ügyintézése kapcsán a banknak is lett volna feladata, mégpedig az ügyfél tájékoztatása.
A felügyelet kormányrendelet alapján 2009. szeptember elsejétől kapott felhatalmazást arra, hogy egyedi fogyasztóvédelmi panaszok esetében bírságoljon a pénzügyi szektorban – emlékeztetett Binder István. Ezért szaporodtak meg az ilyen jellegű határozatok.
Hozzáfűzte: ezekek az egyedi panaszoknak a nyomán csak 2010-ben eddig 80 esetben szabott ki – 100 ezer és több millió forint közötti – bírságot a PSZÁF. Szakértők szerint, ha a felügyelet megállapította a pénzügyi vállalkozás vétségét, akkor az ügyfélnek jó esélye van arra, hogy ha szükséges, akár jogi úton kapjon kártérítést.