Gazdaság

Megosztók

Per helyett összefogással próbálják meg a stúdiók és a videómegosztó oldalak megakadályozni a jogvédett tartalmak ingyenes terjesztését.

Sokszor elhangzó vád, hogy a videó- és hangmegosztó oldalakon megjelenő jogvédett anyagok tetemes károkat okoznak a kiadóknak és a filmstúdióknak. Nagy port vert fel, amikor 2007 elején az egyik legnépszerűbb efféle oldalon, a YouTube-on megjelent a Twentieth Century Fox stúdió által készített két népszerű sorozat, a „24” és a „Simpson család” még adásba sem került néhány epizódja. Ugyanakkor a filmstúdiók és a kiadók számára e csatornák vonzó lehetőséget is kínálnak promóciós anyagaik gyors terjesztésére, valamint arra, hogy ráirányítsák a netes látogatók figyelmét saját oldalaikra.

A filmstúdiók mindenesetre megkezdték az együttműködést a webes videómegosztó felületekkel, megállapodni azonban nem mindig sikerült. Így például az MTV Networks tévétársaság tulajdonosa, a Viacom több mint egymilliárd dolláros károkozással vádolva perelte be a YouTube-ot, miután egy népszerű komikusának több tévéműsora is kikerült az oldalra. A perek azonban érdemben nem voltak képesek megakadályozni a jogvédett tartalmak megjelentetését, így más megoldás után kellett nézni.

A YouTube most egy olyan új technológiát tesztel, amely digitális jeleket tesz a filmbe. A megosztó tulajdonosa, a Google már megkezdte egy hasonló elven működő, ám a hanganyagok digitális azonosítását lehetővé tevő módszer kifejlesztését néhány nagy lemeztársasággal közösen. E megoldásoktól azt várják, hogy az oldalak üzemeltetői könnyen felismerjék a jogvédett anyagokat. Ezeket így vagy nem engedik majd fel a nyilvános felületekre, vagy pedig bekerülhetik abba az új rendszerbe, amelyben a megosztó oldal reklámbevételeiből a jogvédett tartalmakat gyártók is részesedést kapnak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik