Gazdaság

Super és cool brandek egymás ellen

Idén Magyarországon is kezdetét veszi a CoolBrands program, amelynek keretében a hazánkban forgalmazott márkák közül egy bizottság kiválasztja azokat a márkákat, amelyek leginkább azonosíthatóak a „cool" életérzéssel.








Super és cool brandek egymás ellen 1











































A tagok
Árpa Attila – rendező
Super és cool brandek egymás ellen 2
Balogh Ádám – RTL Klub
Super és cool brandek egymás ellen 2
Fabricius Gábor – RoA
Super és cool brandek egymás ellen 2
Faragó Tamás -McCann Erickson
Super és cool brandek egymás ellen 2
Hargitay Lilla – MRSZ
Super és cool brandek egymás ellen 2
Kádár Tamás – Edison
Super és cool brandek egymás ellen 2
Kiskádár Tamás -Publicis
Super és cool brandek egymás ellen 2
Ledényi Attila – EDGE
Super és cool brandek egymás ellen 2
Málnay B. Levente – Viva Televízió
Super és cool brandek egymás ellen 2
Radnai Péter – Playboy
Super és cool brandek egymás ellen 2
Zimmermann Zsolt -PrintXBudavár

Super és cool brandek egymás ellen 1
Super és cool brandek egymás ellen 13

A mostani program az idén már Magyarországon is második évébe lépett Superbrands Magyarország kezdeményezéshez hasonló módon szerveződik, de ahogy G. Németh György, a T-Mobile kommunikációs igazgatója, a CoolBrands zsűri elnöke fogalmazott, „ez sokkal jobban fel fogja izgatni a kommunikációs szakmai közvéleményt és a márkatulajdonosokat”. A napokban megalakult Szakmai Bizottságot a hazai trendeket alakító és befolyásoló szakemberek, ismert véleményvezérek alkotják.

Az Angliából 2001-ben indult CoolBrands az elsők között érkezik hazánkba. Jelenleg hazánkon kívül 4 országban zajlik a Budapesten röviddel ezelőtt megkezdetthez hasonló munka.

A program lényege, hogy a ma Magyarországon jelen pillanatban hozzáférhető sokezernyi márka közül a kiválasztást végző bizottság minden tagja pontozással alkot véleményt arról, hogy mely márkákat tekinti „coolnak”. A személyes értékelések összesítését követően alakul majd ki a végleges lista.

A bizottság tagjainak azt kell eldönteniük, hogy mi számít ma „coolnak” Magyarországon. A CoolBrands zsűri alakulóülésén összegzett definíciók igen sokrétűek: a tagok között kialakult konszenzus szerint a státuszt végső soron azok a márkák nyerhetik el, amelyeket egyfajta varázslat övez. Varázslat, amely a külvilágban azt az érzetet kelti, hogy az adott márkák fogyasztója kifinomult érzékű és stílusos. A cool márka jellemzően divatos, innovatív, eredeti, autentikus és egyedülálló, a cool márka trendi, friss és izgalmas. Rendkívül erős a fogyasztókban a cool márka iránti birtoklási vágy, ez egyfajta önkifejezési eszköz számukra. Egy cool brand alapvetően nem a fősodorba tartozó tömegmárka, hanem olyan termék vagy szolgáltatás, amely tulajdonosát különlegessé, egyedivé teszi mások és önmaga szemében.

A Magyarországon első ízben létrejött CoolBrands Szakmai Bizottság tagjai olyan szakmai személyiségek, akiknek nap mint nap szembesülniük kell azzal a kérdéssel, hogy bizonyos márkák hogyan válnak vagy válhatnak „coollá” a fogyasztók körében. A zsűri elnöke G. Németh György, a T-Mobile Magyarország Rt. kommunikációs igazgatója.
A hazai Szakmai Bizottság értékelésén túl nemzetközi felmérés készül a fogyasztók véleményének feltárására is. Ennek keretében hamarosan Magyarország is bekapcsolódik abba az európai online fogyasztói szavazásba, amely során bárki leadhatja voksát az általa „cool-nak” tartott márkákra.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik