Gazdaság

MARS-LISTA – Az élen nincs változás

A Magyarországi Reklámügynökségek Szövetsége (MaRS) – az előző két esztendőhöz hasonlóan – az idén is közzétette tagjainak listáját, melyet a konszolidált helyi iparűzési adó alapjául szolgáló árbevételek szerint állított össze.

Az első három helyen ugyanaz a trió végzett, amelyik az elmúlt két alkalommal, ám az idén bekövetkezett egyesülések a jövő évi “tabellát” már bizonyára átrendezik. A harmadik és negyedik helyezettből létrejött Lowe Lintas GGK Budapest például az előd cégek adatainak összege alapján már most is az élen állna. Az ügynökségek közül lényegében kettőnek csökkent az árbevétele, négynek pedig stagnált 1998-hoz képest.

Arányaiban kiemelkedik a Vizin Reklámügynökség menetelése, mely az előző évi 55 millió forintos árbevételét 1999-ben csaknem megnégyszerezte. Az Akció viszont a 8. helyen kezdett, tavaly előtt a 13. pozícióban folytatta, az elmúlt esztendőben pedig, 87 millióval kevesebbet produkálva, a 20. helyre csúszott le.

“Az adatokból az látszik, hogy a magyar reklámipar töretlenül halad előre, ám ebből a táblázatból még nem olvasható ki a reklámügynökségek és a médiaügynökségek koncentrációja” – állapítja meg Egri Gábor, a MaRS július elsején hivatalba lépett főtitkára, hozzátéve: az idei eredményekben ez már keményen tükröződni fog. (Az Ogilvy & Mather Budapest nem szolgáltatott adatokat.) –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik