Gazdaság

KULTURÁLIS UTAZÁS – Szürreális valóság

Expedíció Európa kultúrtörténetének 30 ezer esztendején át és kipillantás a jövőre – ezzel csábítja a látogatókat a bonni művészettörténeti múzeum legújabb nagyszabású kettős kiállítása. Június 4-ig a nagyérdemű éppen úgy megtekintheti a jégkorszaki “barlangművész” festményeit, mint 91 nemzetközileg elismert művész alkotásait, amelyek egymástól nagyon eltérő módon ugyan, de mintegy számba veszik az elmúlt évezredet és bepillantást engednek a jövőbe.

Első ízben hagyta el ebből az alkalomból Ausztria területét Európa legrégibb műalkotásainak egyike, a Willendorfi Vénusz. A kőkorszak titkok övezte elefántcsont- és agyagfigurái mellett vezet a történelmi séta az annak idején a Rajna mentén élő rómaiak írásos emlékein és a középkori festészeten át egészen a fotográfia kialakulásáig, felidézve többek közt Franz von Lenbach 1897-ben fotó után készített érzéki aktfestményét. A kiválasztott művészek hol kritikusan, hol ironikusan vagy éppenséggel játékosan járják körül a millennium témáját. Megtekinthető a jugoszláv Marina Abramovics Nagymama konyhájának keresztezése Josef Beuysszal című alkotása csakúgy, mint Rebecca Horn automatikusan játszó hegedűi, vagy az ünnepelt svájci videosztár, Pipilotti Rist falra vetített, szürreális álmokat álmodó leányzója.

A kiállítás anyagát három tucat kurátor állította össze négy év munkájával, 7,4 millió márka költséggel. A “Global Art Rheinland 2000” mottójú kiállítássorozatot, amely öt Rajna-vidéki múzeumban is megtekinthető lesz, magánadományok tették lehetővé. A kiállítás a nyár folyamán Bécsben is látható. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik