Csalódást okoztak a Klapka Árverési Csarnok legutóbbi boraukcióján a tokaji borok. A felkínált 14 palackból mindössze háromra, két 1968-asra és egy 1979-esre akadt vevő, s azokért is csak a 4 és 6 ezer forint közötti kikiáltási árat fizették, a régebbi és persze jóval drágább évjáratúak iránt pedig egyáltalán nem volt érdeklődés. Így visszamaradt – többek között – egy 60 ezer forintért felajánlott, 1945 előtt palackba zárt 5 puttonyos aszú, egy 1880-as muzeális hatputtonyos, amelyért 80 ezret reméltek az eladók, továbbá egy 40 ezer forintra tartott 1920-as tokaji vörösbor-különlegesség is.
Az újabb tokaji borok viszont a jelek szerint egyre kelendőbbek. Igaz, ehhez – mint azt az érdekeltek is belátták – nemcsak a borkezelési eljárások korszerűsítésére, hanem az eddiginél agresszívebb marketingpolitikára is szükség volt. A modern tokaji aszú, amelynek átlagos palackára immár 4 ezer forint közelében van, mind árban, mind minőségben egyenrangú versenytársa lett a portóinak.
A 175 millió forint jegyzett tőkéjű mádi Royal Tokaji Borászati Kft. angol tulajdonosai eddig mintegy 4,5 millió font beruházást hajtottak végre, és közel 400 millió forintot fordítottak arra, hogy világszerte megismertessék a modern tokaji aszút. Jelenleg 32 országba exportálnak. A társaság egyebek között az American Airlinesnak és a londoni Le Gavroche étteremnek is szállít. A Royal Tokaji – saját értékelése szerint – az aszúpiac negyedét szerezte meg, részesedését belátható időn belül 30-35 százalékra tervezi növelni. –