Gazdaság

BORSODI-HÁLÓZATOK

Tovább apadt tavaly a hazai sörértékesítés. A Borsodi Sörgyár Rt. adatai alapján az 1991-ben még 9,5 millió hektoliteres forgalom tavaly már csaknem kétharmadára: 6,9 millió hektóra fogyott. Ezért a bőcsi gyár disztribúciós rendszerének javításával akarja tovább élénkíteni a világos sörök piacán több mint 30 százalékos részesedésű Borsodi forgalmát. A termék marketingjét is erősíti a gyártó, számos akcióval és nagyszabású rendezvények támogatójaként. A Borsodi Sörgyár tovább bővíti két éve indított márkaorientált sörözőhálózatát, a Café Rolling Rockot. A franchise hálózat tavaly ősszel egy szekszárdi és egy kecskeméti taggal gyarapodott, s néhány napja adtak át egy új budapesti egységet. A bevált magyar példa után Angliában, Belgiumban és Franciaországban is létesít hasonló márkaorientált sörözőket a magyar gyártó tulajdonosa, a belga Interbrew. Magyarországon második borsodi hálózatként terjeszkedik – talán a konkurens John Bull Pubokhoz hasonlóan – a témaorientált sörözők lánca, amivel a Borsodi Sörgyár a tradicionális belga sörkultúra meghonosítására készül. Miskolcon tavaly decemberben adták át az első Belgian Beer Café sörözőt, a másodikat pedig júliusban Zalaegerszegen nyitják. Ilyen jellegű sörözőket egyelőre csak Japánban és Új-Zélandon tart fenn a belga tulajdonos. A sörfogyasztás csökkenése ellenére a Borsodi Sörgyár 1998-ban – 1,84 millió hektoliter sör eladásával – 17,33 milliárd forint nettó árbevételt ért el, aminek 12 százaléka származott az exportból. Az adózás előtti eredmény 1,92 milliárd forintra rúgott. A minőségbiztosítási rendszer bevezetésével 1997-ben a hazai söriparban először szerezte meg a borsodi gyár az ISO 9001 tanúsítványt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik