Az energiaátmenet olyan folyamat, amely napjainkban az egyik legátütőbb erejű változás a világ energiafelhasználásában. Ennek eredményeképp a korábbi, jellemzően fosszilis energiaforrások használatát egyre nagyobb arányban váltják fel a fenntartható, a környezetet lényegesen kisebb mértékben terhelő módozatok. Ennek célja, hogy az energiafogyasztásunk lehetőség szerint minél alacsonyabb karbonkibocsátás mellett történjen, vagyis a klímaváltozást előidéző üvegházgázokból minél kevesebb kerüljön a légkörbe – vagy lehetőség szerint a teljes energiafogyasztás mérlege zéró legyen. Ennek érdekében számos olyan megoldásra irányul kiemelt figyelem, amelyek a már kibocsátott széndioxid elnyelésére irányulnak, de igazi változást az hozhat, ha eleve a kibocsátást előzzük meg.
Ezen a téren jelenleg nagyarányú fejlesztések folynak, eredményükként ma már számos alternatíva áll rendelkezésre a környezetkímélőbb energiaforrások biztosítására. Ezek egyike a cseppfolyósított földgáz (LNG), amely széles körben elérhető, és hozzávetőleg 20 százalékkal mérsékli az energiafelhasználás karbonlábnyomát. Különösen a nehézkategóriájú fuvarozásban, teherautók, kamionok üzemanyagaként terjedt el ez a technológia.
Jelentős változást hozott ezen a téren a biogázból előállított LNG, a BioLNG ugyanis környezeti szempontból még kedvezőbb, hiszen ennek használatakor mintegy 90 százalékkal kisebb széndioxid-kibocsátással kell számolni a hagyományos üzemanyagokkal összehasonlítva.
Az IVECO Capital és a Nordsol védjegye alatt a Shell, a DISA, a Scania, az IVECO és a CNH Industrial Capital Europe vállalatokat tömörítő konzorcium néhány éve jelentős együttműködésbe kezdett a fenntartható üzemanyag európai elterjesztéséért BioLNG Euronet néven, amely nagymértékben csökkentheti a kontinens árufuvarozása révén kibocsátott üvegházgázok mennyiségét.
A technológia előnye, hogy a biogázból kinyert biometánt cseppfolyósítás után nagyon könnyű szállítani és később felhasználni. A cseppfolyós gáz a Shell által üzemeltetett több mint 30 európai LNG-töltőállomásra kerül, ahol az erre alkalmas kamionokba, teherautókba töltik. A program révén jelenleg Spanyolországban, Franciaországban, Belgiumban, Hollandiában, Németországban, Lengyelországban és Törökországban tankolhatnak a Shell töltőállomásain a kamionsofőrök a környezetet nagyban kímélő, egyben kiváló tulajdonságokkal rendelkező üzemanyagból. A BioLNG Euronet kezdeményezés célja, hogy a jövőben még több országban legyen elérhető ez a környezetkímélő tankolási lehetőség a kamionok számára.
A Shell nagy figyelmet és jelentős erőforrásokat fordít az energiaátmenet megvalósítására, amelynek révén a környezetterhelő és jelentős széndioxid-kibocsátással járó üzemanyagok felhasználása felől folyamatosan a környezetkímélőbb, fenntarthatóbb energiaforrások felé mozdul el. A nagymúltú és kiemelkedő energiaipari szakértelemmel rendelkező vállalat törekszik a működéséből és az általa értékesített üzemanyagból, illetve az egyéb termékekből származó kibocsátását mérsékelni, az elkerülhetetlenül szükséges kibocsátást pedig megfelelő technológiák segítségével kivonni és tárolni, semlegesítés révén kiegyenlíteni.
A Shell 2025-ig 500 ezer elektromos töltőállomást hoz létre világszerte, illetve nagy ütemben bővíti alacsony karbonkibocsátású üzemanyagkínálatát – ebbe a trendbe illeszkednek a BioLNG üzemanyag terjesztéséért tett erőfeszítések is.