Élet-Stílus

Egy mekis menü áráért már lehet luxusmárkás terméket is venni

Vajon ugyanolyan büdös lesz-e a lábunk egy Valentino-zokniban, mint abban, amit a sarki boltban vettünk? Jobb érzés-e egy olyan spirálfüzetbe jegyzetelni, aminek Hermès-logó van az elején? Jobb lesz-e az életünk, ha rácuppantunk a telefonunk hátuljára valamit, ami drága, de legalább ronda is? Ha valaki szeretne a fogyasztói társadalom oltárán áldozni egy keveset pár logóért, annak itt van 18 luxusmárka – viszonylag – megfizethető terméke.

Tényleg megfizethetetlen az úgynevezett luxus? És ha találunk olyan luxusterméket, pontosabban egy luxusmárka által gyártott terméket, amit meg tudunk fizetni, attól tényleg jobban érezzük magunkat? Mondjuk erre a kérdésre élő ember nem tudja a választ, de ha valaki nagyon éli a fogyasztói társadalmat, és szeretné úgy érezni magát, mint az influenszerek többsége – akik egy látszólagos gyönyörben élnek –, e miatt pedig indokolatlanul sok pénzt költene el csak azért, hogy legyen pár olyan cucca, amelyre valami nagy divatház logója van nyomtatva, valójában egészen olcsón megúszhatja a dolgot.

A TikTokon jött szembe egy trend, miszerint emberek azzal boldogítják magukat, hogy luxusmárkáktól rendelik meg a legolcsóbb termékeket, amikhez általában hozzádobnak még pár termékmintát is, na meg persze egy irreálisan nagy, logózott dobozt – amiben házhoz szállítják –, és azt szintén ki lehet tenni a polcra, csak hogy a későbbiekben a YouTube-ra készült más témájú videókon teljesen mellékesen feltűnhessen ez a doboz a háttérben.

És ha már van egy ilyen trend, megnéztem 18 híresebb divatház/luxusmárka weboldalát, hogy a náluk kapható termékek közül mi a legolcsóbb. Természetesen egészen lehetetlenül haszontalan dolgokat is találtam, amik, bár a többi termékhez képest olcsónak tűnnek, valójában még mindig irreálisan drágák. Következzenek ezek ár szerint csökkenő sorrendben.

18. YSL pénzcsipesz – 175 dollár (53000 forint)

Tényleg ez a legolcsóbb. És akkor is ennyibe kerül, ha valaki csak mondjuk száz dollárt tart benne. Vagy százhatvanat. Egyszerűbb nem is lehetne: fekete és fémből van. Ja és rá van írva, hogy Saint Laurent. Nyilván.

Fotó: ysl.com

 

17. Balenciaga kártyatartó – 175 dollár (53000 forint)

Vannak olyanok, akiknek túl sok hitelkártyájuk van, és egyszerűen már nem tudják azokat hova tenni. Na, ők vesznek szépen egy marhabőrből készült kártyatartót, Balenciaga felirattal.

Fotó: balenciaga.com

 

16. Givenchy – 125 dollár (38000 forint)

iPhone-tok, közel negyvenezer forintért. Mondjuk épp nem kapható, mert annyira olcsó, hogy mindet felvásárolták, de van még remény, hogy hamarosan újra lehet belőle venni. Rögtön kettőt, hogy legyen tartalék.

Fotó: givenchy.com

 

15. Off-White – 90 dollár (27000 forint)

Jó, nem akkora név, mint mondjuk az YSL vagy a Givenchy, de azok a huszonéves felnőttek, akiknek a szüleik fizetik a lakbérüket (röviden: hypebeastek), nagyon jól ismerik az Off-White-ot, akárcsak a Supreme-et, vagy mondjuk a Jacquemust. Az Off-White legolcsóbb terméke ez az izé, amit a telefon hátuljára lehet tenni, hogy meg lehessen fogni és ki lehessen támasztani a telefont.

Fotó: off—white.com

 

14. Valentino – 50 euró (18000 forint)

Megérkeztünk az első zoknihoz. Csak tizennyolcezret kell érte fizetni, és valószínűleg ugyanolyan büdös lesz benne a lábunk, mint azokban, amikre nincs Valentino-logó nyomva.

Fotó: valentino.com

 

13. Prada – 50 dollár (15000 forint)

Igen, ez egy fémből készült betű, amihez lehet venni egy kulcstartót, ezt pedig fel lehet húzni egy másik betűvel együtt a kulcstartóra, hogy aztán legyen egy monogramos kulcstartónk.

Fotó: prada.com

 

12. Jacquemus – 40 dollár (12000 forint)

Ez a zokni már kicsit olcsóbb, és egyáltalán nem mellékesen újrahasznosított anyagból készült.

Fotó: jacquemus.com

 

11. Dolce & Gabbana – 40 dollár (12000 forint)

Az olcsó zoknikkal jól párosítható ez a kifejezetten olcsó, tizenkétezer forintos alsónadrág is.

Fotó: dolcegabbana.com

 

10. Louis Vuitton – 37 dollár (11000 forint)

A LV táskái több ezer dollárba is kerülhetnek, de még egy telefontokért is több száz dollárt kell fizetni, ezért ha valaki a legolcsóbb LV-terméket keresi, annak egy könyvet kell vennie. Egy New York-i útikönyvet.

Fotó: louisvuitton.com

 

9. Versace – 30 euró (11000 forint)

Egy tíz centiméter átmérőjű tálka. Centiméterenként több mint ezer forintért. Ezt adja nekünk legolcsóbban a Versace. Természetesen medúzás logóval.

Fotó: versace.com

 

8. Gucci – 30 euró (11000 forint)

Ha a tizenegyezer forintunkat nem a Versace-háznak adnánk, hanem inkább a Guccinak, akkor pedig egy szemöldökformázó ceruzát tudunk venni.

Fotó: gucci.com

 

7. Hermès – 30 dollár (9000 forint)

Spirálfüzet kevesebb mint tízezer forintért! Van ennél nagyobb KELL?

Fotó: hermes.com

 

6. Fendi – 25 euró (9000 forint)

Megint egy könyv, de ehhez járnak matricák is, pedig ez olcsóbb, mint a LV útikönyve. A Fendi nem New Yorkban, hanem Rómában segít megtalálni a legjobb, vagyis hát a legdrágább éttermeket.

Fotó: fendi.com

 

5. Dior – 26 dollár (8000 forint)

Kicsit több mint 140 grammnyi szappant kaphatunk nyolcezer forintért a Diortól. Spórolós kézmosással simán elég két hónapig is.

Fotó: dior.com

 

4. Burberry – 17 font (6000 forint)

A Burberry-nél spórolhatunk is, ha Magyarországon vásárolunk, mert ezt a körömlakkot az itthoni árak szerint hatezer forintért vehetjük meg, a brit webshop szerint viszont 17 fontért, ami pedig már majdnem hétezer forint.

Fotó: burberry.com

 

3. Chanel – 20 dollár (6000 forint)

Száz darab vattapamacs, természetesen Chanel-logóval. Ezzel egy sminklemosás alaphangon 180 forintba kerül, mert minimum három pamacs kell ahhoz, hogy rendesen lejöjjön a smink.

Fotó: chanel.com

 

2. Supreme – 14 euró (5000 forint)

Száz darab matrica, amire azt írunk vagy rajzolunk, amit csak akarunk.

Fotó: supremenewyork.com

 

1. Ralph Lauren – 5 euró (1800 forint)

A legolcsóbb, luxusmárka által gyártott termék pedig egy kitűző, ami pont annyiba kerül, mint egy dupla(!)sajtos McRoyal, egy közepes burgonya meg egy közepes üdítő a mekiben. Mondjuk a mekis menünél ez azért jobb egy kicsit, mert ennek az árával segítjük a rákbetegeket is.

Fotó: ralphlauren.eu

 

+1 H&M – 79995 Ft

Az abszurditást szerencsére meg lehet fordítani, mert a fast fashion egyik legolcsóbb divatháza eközben elkezdett úgynevezett prémium termékeket árulni, amelyek közül a legdrágább jelenleg ez a bőrleggings.

Fotó: hm.com

Kiemelt kép: jacquemus.com

Ajánlott videó

Olvasói sztorik