Csúcs közelébe érkezhetett a magyar használtautó-piac, negyedévről negyedévre nőtt az értékesítés az elmúlt években. 2016-ban csaknem 13 százalékkal több autó cserélt gazdát, miközben a kínálati árak mintegy 6 százalékkal emelkedtek. Az előrejelzések szerint 2017-ben is folytatódik egy lassú növekedés. Ebből az emelkedésből az értékesítési oldal is profitál, így hát megkerestük a cseh központú AAA Auto vezetőségét, hogy avassanak be minket, milyen trendeket látnak Magyarországon. Pozsonyban találkoztunk a cég operatív igazgatójával. Az alábbiakat kérdeztük:
- Mekkora teljesítményű és méretű modellek mennek Magyarországon?
- Mennyi az átlagos vételár Magyarországon?
- Mi a 3 legnépszerűbb márka Magyarországon?
- Hasonlóak a trendek más közép-kelet-európai országokban?
- Melyik országban nőtt leginkább az üzleti eredményük?
- Magyarországon mennyire tudtak növekedni?
- Tervezik-e a bővítést Magyarországon?
- A használt elektromos autók iránt nő a kereslet?
Az AAA AUTO Csoport 2016-os értékesítési adatai alapján a max. 69 kW (92 lóerő) teljesítményű, ferdehátú, kétkerék-meghajtású, benzinüzemű, kézi sebességváltós autók voltak a legkeresettebbek a magyar használtautó-vásárlók körében a tavalyi évben. Magyarországon a szürke volt a legkedveltebb szín, a ferdehátú modelleket pedig a szedánok követték a népszerűségi listán. Az AAA AUTO 2016-ra vonatkozó értékesítési adatai alapján az Opel Astra, a Suzuki Swift és a Ford Focus voltak a legnépszerűbb modellek Magyarországon. A cég csoportszinten 69 ezer használt autót értékesített 2016-ban. A társaság a jövőben tovább növeli telephelyeinek számát és bővíti az eladásra kínált gépkocsik mennyiségét.