Élet-Stílus

Drámai finálé, Hamilton a bajnok

Felipe Massa fél körig világbajnok volt a Brazil Nagydíjon, a cím sorsa két kanyaron és a toyotás Timo Glockon múlott: Lewis Hamilton az utolsó pillanatokban ért be az ötödik helyen.

Ilyen izgalmas finálé sosem volt még. Hihetetlen, torokszorító utolsó körökkel zárult a 2008-as Forma-1-es világbajnokság, amelyet a mclarenes Lewis Hamilton nyert meg, és így a sport történetének legfiatalabb bajnoka lett. Ez a finálé bekerül a sport nagykönyvébe.

Felipe Massa mindent elkövetett hazai versenyén, hogy megnyerhesse a címet, a kis brazil minden nehézség ellenére rajt-cél győzelmet aratott, de az sem volt elég, mert Hamilton végül megcsípte az ötödik helyet. A második helyen Fernando Alonso végzett, harmadikként pedig Kimi Räikkönen futott be.

Massa kiválóan rajtolt (MTI/EPA)

Massa kiválóan rajtolt (MTI/EPA)

A futam rögtön drámával kezdődött, ugyanis pár perccel a felvezető kör előtt leszakadt az ég Interlagosban, így a rajtot 10 perccel el is halasztották, hogy a csapatok esőgumikra válthassanak. A rajtnál az élmezőnyben mindenki vigyázott a másikra, Massa pedig biztosan ment el az első helyen.

A második kanyarban Nico Rosberg kilökte David Coulthardot, és Nelsinho Piquet is ugyanakkor búcsúzott, a biztonsági autó két körre be is küldték.

A 6. és a 12. kör között az élen sorra száraz gumikra váltottak, jó pár körig mindenki csúszkált, majd lassan rendeződött a mezőny. Ezután Massa vezetett, Hamilton pedig a biztos bajnoki címet jelentő 4. helyen autózott.

A feszültség 10 körrel a vége előtt hágott magasra, amikor biztossá vált, hogy az utolsó körökre visszatér az eső. A versenyzők sorra bementek esőgumikért, de a toyotás Timo Glock száraz gumikon kinn maradt.

Miután mindenki visszatért, Massa továbbra is vezetett, Hamilton viszont csak ötödik helyen autózott, a Toro Rossó-s Sebastien Vettel pedig kímélet nélkül zárkózott fel a bizonytalanul vezető mclarenesre, majd a körhátrányban versenyző Robert Kubica visszaelőzése után – egy pimasz, de szabályos manőverrel – még elé is került, amivel Hamilton kiesett a bajnokságot jelentő helyről.

Az utolsó két körben az egyre erősebb esőben Hamilton egyszerűen nem bírt a kis némettel, és egészen az utolsó kanyarig úgy tűnt, hogy Massa győz. A brazil már célba ért, a Ferrarinál ugrándoztak örömükben, a közönség tombolt, amikor előbb Vettel, majd Hamilton is elment Glock szinte vezethetetlen autója mellett. Hamilton lett a világbajnok.

Hamiltonra végül rámosolygott a szerencse (MTI/EPA)

Hamiltonra végül rámosolygott a szerencse (MTI/EPA)

Massa idén hat futamot nyert, azonban ötször nullázott is, Hamilton öt futamgyőzelemmel, de végül egy pont előnnyel lett a bajnok.

lewis hamilton (brit)

Csapata: McLaren-Mercedes (a szerződése 2012-ig szól)
Született: 1985. január 7., Stevenage (Nagy-Britannia)
Magasság/testsúly: 1,74 m/68 kg
Családi állapota: nőtlen
Összes futam a Forma-1-ben: 35
Legjobb helyezések összetettben: 1. (2008), 2. (2007)
Futamgyőzelem: 9
Első rajtkocka: 13
Összes pontja az F1-ben: 207
Első futama az F1-ben: 2007., március 18., Ausztrál GP
Első futamgyőzelme: 2007., június 10., Kanadai GP
Internetes oldal: http://www.lewishamilton.com
Pályafutása: 2006-ban a GP2-ben nyert bajnokságot

Forma-1-es Brazil Nagydíj
Végeredmény:
1. Felipe Massa (brazil, Ferrari)
2. Fernando Alonso (spanyol, Renault) +13.2
3. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) +16.2
4. Sebastian Vettel (német, Toro Rosso) +38.0
5. Lewis Hamilton (brit, McLaren-Mercedes) +38.9
6. Timo Glock (német, Toyota) +44.3
7. Heikki Kovalainen (finn, McLaren-Mercedes) +55.0
8. Jarno Trulli (olasz, Toyota) +68.4
9. Mark Webber (ausztrál, Red Bull-Renault) +79.6
10. Nick Heidfeld (német, BMW Sauber) +1 kör
11. Robert Kubica (lengyel, BMW Sauber) +1 kör
12. Nico Rosberg (német, Williams-Toyota) +1 kör
13. Jenson Button (brit, Honda) +1 kör
14. Sebastien Bourdais (francia, Toro Rosso) +1 kör
15. Rubens Barrichello (brazil, Honda) +1 kör
16. Adrian Sutil (német, Force India-Ferrari) +2 kör
17. Kazuki Nakadzsima (japán, Williams-Toyota) +2 kör
18. Giancarlo Fisichella (olasz, Force India-Ferrari) +2 kör
– Nelsinho Piquet (brazil, Renault) – kiesett
– David Coulthard (brit, Red Bull-Renault) – kiesett

A világbajnokság végeredménye
Pilóták:
1. Hamilton 98 pont, 2. Massa 97, 3. Räikkönen 75, 4. Kubica 75, 5. Alonso 61, 6. Heidfeld 60, 7. Kovalainen 53, 8. Vettel 35, 9. Trulli 31, 10. Glock 25, 11. Webber 21, 12. Piquet 19, 13. Rosberg 17, 14. Barrichello 11, 15. Nakadzsima 9, 16. Coulthard 8, 17. Bourdais 4, 18. Button 3
Konstruktőrök:
1. Ferrari 172, 2. McLaren-Mercedes 151, 3. BMW Sauber 135, 4. Renault 80, 5. Toyota 56, 6. Toro Rosso 39, 7. Red Bull-Renault 29, 8. Williams-Toyota 26, 9. Honda 14

—-Az eddigi világbajnokok, pilóták, 1950-2008—-
1950 – Giuseppe Farina (olasz, Alfa Romeo)
1951 – Juan Manuel Fangio (argentin, Alfa Romeo)
1952 – Alberto Ascari (olasz, Ferrari)
1953 – Ascari (olasz, Ferrari)
1954 – Fangio (Maserati-Mercedes)
1955 – Fangio (Mercedes)
1956 – Fangio (Ferrari)
1957 – Fangio (Maserati)
1958 – Mike Hawthorn (brit, Ferrari)
1959 – Jack Brabham (ausztrál, Cooper-Climax)
1960 – Brabham (Cooper-Climax)
1961 – Phil Hill (amerikai, Ferrari)
1962 – Graham Hill (brit, BRM)
1963 – Jim Clark (brit, Lotus-Climax)
1964 – John Surtees (brit, Ferrari)
1965 – Clark (Lotus-Climax)
1966 – Brabham (Brabham-Repco)
1967 – Denis Hulme (új-zélandi, Brabham-Repco)
1968 – G. Hill (Lotus-Cosworth)
1969 – Jackie Stewart (brit, Matra-Cosworth)
1970 – Jochen Rindt (osztrák, Lotus-Cosworth)
1971 – Stewart (Tyrrell-Cosworth)
1972 – Emerson Fittipaldi (brazil, Lotus-Cosworth)
1973 – Stewart (Tyrrell-Cosworth)
1974 – Fittipaldi (McLaren-Cosworth)
1975 – Niki Lauda (osztrák, Ferrari)
1976 – James Hunt (brit, McLaren-Cosworth)
1977 – Lauda (Ferrari)
1978 – Mario Andretti (amerikai, Lotus-Cosworth)
1979 – Jody Scheckter (dél-afrikai, Ferrari)
1980 – Alan Jones (ausztrál, Williams-Cosworth)
1981 – Nelson Piquet (brazil, Brabham-Cosworth)
1982 – Keke Rosberg (finn, Williams-Cosworth)
1983 – Piquet (Brabham-BMW)
1984 – Lauda (McLaren-Porsche)
1985 – Alain Prost (francia, McLaren-Porsche)
1986 – Prost (McLaren-Porsche)
1987 – Piquet (Williams-Honda)
1988 – Ayrton Senna (brazil, McLaren-Honda)
1989 – Prost (McLaren)
1990 – Senna (McLaren)
1991 – Senna (McLaren)
1992 – Nigel Mansell (brit, Williams)
1993 – Prost (Williams-Renault)
1994 – Michael Schumacher (német, Benetton)
1995 – M. Schumacher (Benetton)
1996 – Damon Hill (brit, Williams)
1997 – Jacques Villeneuve (kanadai, Williams)
1998 – Mika Häkkinen (finn, McLaren-Mercedes)
1999 – Häkkinen (McLaren-Mercedes)
2000 – M. Schumacher (Ferrari)
2001 – M. Schumacher (Ferrari)
2002 – M. Schumacher (Ferrari)
2003 – M. Schumacher (Ferrari)
2004 – M. Schumacher (Ferrari)
2005 – Fernando Alonso (spanyol, Renault)
2006 – Alonso (Renault)
2007 – Kimi Räikkönen (Ferrari)
2008 – Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik