Élet-Stílus

Kettőt egy csapásra

Nem sokkal a hagyományos, hátsókerék-hajtású modell után az összkerekes Mercedes C is megjelent. Itt a hosszú ideje népszerű C-osztály kombiváltozata is.

A prémiumkategória vásárlói között is a tehetőseket célozta meg összkerékhajtású limuzinjával a Mercedes, hiszen a C-osztályban a jóval 200 lóerő felett teljesítő erőforrásokat kínálja összkerékhajtással, így az árak még magasabb szintre emelkedtek. Az egyaránt 12,5 millióba kerülő C320 CDI és C280 mellett a kínálatban van még a C350, amelyért 14,7 milliót kérnek. Az új változatokat is beleszámítva a Mercedes immár 49 különböző összkerekes modellt kínál, ez egyedülállóan nagy szám a prémiumautók mezőnyében.


Kettőt egy csapásra 1

A két benzinmotor más modellsorozatban már eddig is kapható volt a Mercedes 4MATIC rendszerével, a C-osztályban azonban dízelmotor és összkerékhajtás együtt eddig nem volt megrendelhető. A debütáló modell 224 lóereje és 510 Nm nyomatéka ellenére nagyon keveset fogyaszt, a C320 CDI átlagosan beéri 7,7 literrel. A gázolajos masina mellett takarékosnak mondható még a kisebb, 231 lóerős benzines, amely szintén tíz liter alatti átlagra képes (9,8 l/100 km), de a határt a legerősebb változat (272 lóerő és 10,0 l/100 km) is csak alig lépi át. Mindez a 4MATIC-modellekhez kínált hétfokozatú automatikus váltónak (7G-TRONIC) is köszönhető, amelynek hangolása szintén átalakult az összkerekes modellek számára.

A C-osztályban emellett alapfelszereltség az úgynevezett Agility Control, amely a lengéscsillapítók helyzetfüggő szabályozását végzi, a hét légzsák, az aktív fejtámlák, az automatikus klímaberendezés és a könnyűfém keréktárcsák. A Mercedes összkerékhajtása állandó, alaphelyzetben a nyomaték 45 százaléka jut az első kerekekre, s a nyomaték szabályozását az automatikus váltóval egybeépített osztómű végzi el.

A C biztonságát tovább javítja, hogy a menetstabilizáló elektronika (ESP) mellett a 4ETS nevű rendszer is szériatartozék. Ez az érzékelők jelei alapján generálja az autó elindulását megkönnyítő automatikus fékezési impulzusokat, illetve fokozza a kocsi stabilitását kritikus helyzetekben.

A 4MATIC-modellel szinte egy időben érkezett meg a C kombi is. Magától értetődő módon a használati értékre és a variálhatóságra helyezi a hangsúlyt. Legnagyobb terhelhetősége meghaladja a hat mázsát, raktere maximálisra bővítve másfél köbméteres, a vontatható tömeg pedig 1,8 tonna. A tulajdonos életét emellett automatikusan nyíló és záródó ötödik ajtó, szintszabályozás, valamint a raktérbe rendelhető különböző csomagrögzítő és elválasztó elemek könnyítik meg.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik