Be lehet tekinteni a cégbíróságokon elektronikus úton feldolgozott (2005. január utáni) irataiba, valamint hiteles elektronikus cégkivonat, cégmásolat és cégbizonyítvány is igényelhető. A cégbíróságok ezeket elektronikus közokirati formában adják ki. A Kormányzati Portálon az Ügyleírások menüpont alatt részletes tájékoztató található az eCégeljárásról, ahonnan a kapcsolódó nyomtatványok, kitöltési útmutatók letölthetők.
Az elektronikus ügyintézés alapja az Országos Cégnyilvántartó és Céginformációs Rendszer, amely az Igazságügyi Minisztériumot és az ország 20 megyei bíróságát foglalja számítógépes rendszerbe. Az elektronikus keretek között működő egyablakos rendszerben a cégbíróságok a bejegyzési kérelem beérkezésekor számítógépes hálózat útján szerzik be az adóhatóságtól és a Központi Statisztikai Hivataltól a cég adószámát, közösségi adószámát és statisztikai számjelét, amelyet a rögzítést követően tanúsítvány kiállításával közölnek a kérelmezővel. Az adószám és a statisztikai számjel változását a hatóságok is elektronikus úton jelzik a cégbíróságnak. A hitelintézetek ugyancsak digitális úton teljesítik a cégek pénzforgalmi számlájára (bankszámlájára) vonatkozó adatszolgáltatási kötelezettségüket. A bejelentett adatok cégjegyzékbe történő bejegyzése automatikusan, a törvény erejénél fogva történik meg. A rendszer továbbfejlesztésének következő lépése az elektronikus ügyintézés lehetőségének megteremtése a cégek, azaz az ügyfelek irányába.
Az elektronikus cégeljárásban – a megfelelő technikai feltételek megléte esetén – az ügyvédek és a közjegyzők kötelességévé válik a papíralapú cégeljárási okiratok elektronikussá történő átalakítása (pl. társasági szerződés, tulajdoni lap, hitelintézet igazolása a pénzbetétek befizetéséről). Az átalakított okiratokat azonban csak minősített elektronikus aláírással – digitális ellenjegyzéssel – ellátva lehet majd a cégbírósághoz továbbítani. Tekintve, hogy a jogi képviselő minősített elektronikus aláírásához a törvény azt a vélelmet fűzi, hogy az elektronikus okirat tartalma megegyezik az eredeti papíralapú okiratéval, nem szükséges az eredeti okiratokat a cégbíróságnak megküldeni. Az ügyvéd köteles azonban azok megőrzéséről gondoskodni. Az online ügyintézés igénybe vételére a cégek mellett más bejelentésre kötelezett személyek vagy szervezetek is jogosulttá válnak.
A Cégközlöny kizárólagos elektronikus formában jelenik meg, amely sokkal tágabb terjedelmi kereteket biztosít a hagyományos papíralapú formához képest, így nincs akadálya annak sem, hogy cégek iratai a korábbiakhoz képest szélesebb körben elérhetők legyenek. A részvénytársaságok és a korlátolt felelősségű társaságok esetében a létesítő okiratot, és annak módosítását is közzé kell tenni az új, elektronikus formában megjelenő Cégközlönyben.