Belföld

Nyílt levélben győzködik Lázárt, hogy kamu lassújelekkel teszik tönkre a 14-es vasútvonalat

MTI
MTI

A Magyar Közlekedési Klub nyílt levéllel fordul Lázár János építési és közlekedési miniszterhez a 14-es és, mint írják, valószínűleg több más hazai vasútvonalon tapasztalható kamu lassújelek ügyében.

A Facebookon közzétett levélben arra hívják fel a figyelmet, hogy a Magyar Közlekedési Klub és a Közlekedő Tömeg Egyesület által megrendelt igazságügyi szakértői vélemény szerint:

  • a Pápa és Csorna közötti sebességkorlátozások 87 százaléka indokolatlan,
  • számos lassújel szabálytalanul került kijelölésre,
  • az indokolatlan sebességkorlátozások mintegy 22 perc többlet menetidőt jelentenek, amelynek következtében szétesnek a csatlakozások a vonal mindkét végén.

Az egyesületek szerint a MÁV állításával szemben nincsen szükség 7-9 milliárd forintos nagyberuházásra, a 14-es vasútvonal esetében pusztán a napi üzemeltetési feladatok tisztességes ellátásával kevesebb, mint egy órára faragható le az eljutási idő. Követelik a helyzet azonnali rendezését, a kamu sebességkorlátozások lemondását, a szükséges, egyszerű beavatkozások soron kívüli elvégzését, valamint a felelősök számonkérését.

A vonalról a 24.hu is írt tavaly ősszel. A 37 kilométeres szakaszt ugyanis a második Orbán-kabinet nyitotta újra az előző kormányzattal szembeni kampány kíséretében, de ma már olyan lassan járnak rajta a vonatok, hogy szinte senki sem használja.

Kapcsolódó
Fideszes képviselők azt reklamálják Lázárnál, hogy kamuzik a MÁV a 14-es vasútvonal állapotáról
A Pápa–Csorna szakaszt a második Orbán-kabinet nyitotta újra, de ma már olyan lassan járnak rajta a vonatok, hogy szinte senki sem használja.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik