Belföld

Hetekig dolgoztak a villamosvonalon, de maradtak rothadó taplfák

Farkas Norbert / 24.hu
Farkas Norbert / 24.hu

Azután is csak araszolnak az 59-es villamosok a XII. kerületben az Apor Vilmos tér utáni szakaszokon, hogy augusztus második felében két hétre lezárták azokat – írta az rtl.hu. Az is feltűnt a helyieknek, hogy az összes porladó-rothadó talpfát sem cserélték ki, és a járatok által kibocsátott zaj sem csökkent.

A portál megkereste a BKV-t, a válaszaikból kiderült, hogy a lakók félreértettek valamit. Ők ugyanis azt hitték, hogy felújítást végeztek abban az időszakban, amikor pótló buszok jártak a villamosok helyett, de mint kiderült, mindössze karbantartás, illetve javítás fért bele a tömegközlekedési cég büdzséjébe.

A pénz, illetve inkább annak a hiánya nyomja rá a bélyegét az 59-es vonalának megújítására. Az augusztusi vágányzár két hete alatt

  • 160 darab talpfát (ezekre erősítik a síneket)
  • és 288 méter sínt cseréltek ki,

ami 30 millió forintba került. A BKV azt is közölte, hogy a karbantartási feladataikat ütemezetten, és változó volumenben a következő években is folytatják. Ugyanakkor a „tervezett munkáink nem vágányfelújítást, hanem a vágány tervezett élettartamának eléréséhez szükséges karbantartási és fenntartási feladatok tervszerű végrehajtását jelentik” – írták.

Persze a toldozás-foltozás helyett a teljes felújítás lenne a legjobb megoldás, de ez a BKV szerint milliárdokba kerülne, amire most nincs keret. „Az érintett terület esetében a teljes vágány és alépítményi hálózat komplex átépítése szükséges egy korszerű, hézag nélküli vágányrendszer kialakításának érdekében. A jelenlegi forráshiányos gazdasági helyzetben a tervezett beruházásokat csak időben elnyújtva, ütemezetten tudjuk elvégezni. Az 59-es villamos vonalának átépítését középtávon látjuk reálisnak” – közölték.

Jelenleg több helyen is egy kis tábla látható a vonalon, amelyen egy 15-ös szám szerepel, ez annyit jelent, hogy ott 15 km/h-nál nem haladhat gyorsabban a villamos.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik